رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ۴۷۰ نمونه جانوری تاکسیدرمی شده در موزه تاریخ طبیعی این استان حفظ و نگهداری می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حیدر ویسی با بیان اینکه گونه‌های مختلف زیستی موجود در این موزه در ۳۴ غرفه نگهداری می‌شود،کفت: ۲۷ نمونه تاکسیدرمی شده از پستانداران، ۲۱۲ نمونه پرندگان و ۱۰ نمونه آبزیان در موزه تاریخ طبیعی استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: از دوزیستان پنج نمونه، خزندگان ۱۴ نمونه، حشرات ۱۵۰ نمونه، بی مهرگان ۳۱ نمونه و سنگ و کانی هم ۱۸ نمونه در این موزه نگهداری می‌شود.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست کردستان افزود: در حال حاضر سه نمونه از اسکلت پرندگان، یک نمونه از اسکلت ماهی و یک نمونه از اسکلت لاک پشت هم در این موزه داریم.

ویسی با اشاره به اینکه بازدید از این موزه تنها در وقت اداری امکان پذیر است، یادآور شد: بازدید از موزه با هماهنگی انجام شده برای تمام اقشار رایگان است.

گفتنی است؛ فعالیت رسمی موزه تاریخ طبیعی کردستان از سال ۸۱ در فضایی به مساحت ۴۰۰ مترمربع در ساختمان اداره کل حفاظت محیط زیست آغاز شد.

انتهای پیام/م

بازدیدرایگان از موزه تاریخ طبیعی کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار