مدیر کل انتقال خون استان ایلام گفت: پایگاه‌های انتقال خون در ماه مبارک رمضان بیش از گذشته فعالیت دارند.

فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در ماه مبارک رمضان

 اکبری دهبالایی مدیر کل انتقال خون استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،گفت: با حلول ماه مبارک رمضان معمولا روند اهدای خون به کندی پیش می‌رود و این موضوع کاهش ذخائر خونی را به همراه دارد و از سویی نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک فرایند همیشگی است که بدین منظور پایگاه‌های انتقال خون از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ونیم ظهر و از ساعت ۱ و نیم تا ۶ بعد از ظهر آماده خونگیری از مراجعه‌کنندگان هستند.

وی ادامه داد: از آنجا که تولید خون با توجه به سرانه مصرف باید صورت گیرد و میزان عرضه و تقاضا باید با هم متناسب باشد، خوشبختانه در این زمینه با هیچ گونه مشکلی روبه رو نیستیم و هیچگونه کمبودی در رابطه با فرآورده‌های خونی نداریم.

اکبری دهبالایی اضافه کرد: روزه‌داری هیچگونه منافاتی با اهدای خون ندارد و داوطلبان می‌تواننداز زمان افطار تا سحر مایعات بیشتری صرف نمایند.

وی بیان کرد: نیاز به فرآورده‌های خونی در این ماه به هیچ عنوان کمتر از ماه‌های قبل نمی‌شود و به نوعی مقدار درخواست‌ها بیشتر خواهد شد.

مدیر کل انتقال خون استان ایلام در رابطه با تعداد اهدا کنندگان مستمر خون در سطح استان اظهار کرد: هم اکنون استان ایلام دارای شاخص ۲۷ از ۱۰۰ می‌باشد که این شاخص بدین معنی است که از هر ۱۰۰ ایلامی ۲۷ نفر به صورت مستمر خون اهدا می‌کنند.

انتهای پیام/ د

انتقال خون در ماه رمضان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.