مدقق گفت: امسال نیز در پیک مصرف تابستان تغییر ساعات کاری ادارات و تعطیلات صنایع انجام خواهد شد.

ساعت کاری ادارات در پیک مصرف تابستان تغییر خواهد کردبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صدا وسیما؛ هادی مدقق مدیر کل مصرف و خدمات مشترکان توانیر با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مصرف برق در ایام پیک در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده میزان مصرف برق در کشور، امسال در پیک مصرف به ۶۱ هزارمگاوات خواهد رسید که ۵۰ درصد آن سهم بخش کشاورزی و صنعت است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴ هزارمگاوات مدیریت بار در بخش‌های صنعتی و کشاورزی انجام شده است گفت: امسال نیز برنامه‌های سال گذشته از جمله تغییر ساعات کاری ادارات، تعطیلات صنایع و خاموشی ۴ ساعته چاه‌های کشاورزی تکرار و با توسعه این برنامه‌ها و افزایش مشترکان، در پیک امسال ۶ هزارمگاوات مدیریت مصرف انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید: تلفات برق در کشور دوبرابر میانگین‌ جهانی است


مدیر کل مصرف و خدمات مشترکین توانیر از جابجایی روز‌های تعطیل پنج شنبه و جمعه با دیگر روز‌های هفته در روز‌های پیک مصرف از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور در شهرک‌های صنعتی خبرداد.

وی با اشاره به اینکه کمبود تولید امسال را با مدیریت مصرف جبران خواهیم کرد ادامه داد: در سال ۲۰۰ تا ۳۰۰ ساعت بحرانی در زمان پیک مصرف وجود دارد که ایجاد ظرفیت جدید برای تامین برق مورد نیاز این ساعات توجیه اقتصادی ندارد.

مدقق افزود: میزان مدیریت مصرف در تاریخ ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ۹۶ بیش از ۲۸۰۰ مگاوات و سال ۹۷ در این تاریخ، ۴۰۰۰ مگاوات مدیریت مصرف انجام شده است که این رقم امسال باید به ۶۰۰۰ مگاوات افزایش یابد.

وی با اشاره به استفاده در تجمیع کننده‌ها در قالب شرکت‌های کسب و کار جدید برای مدیریت مصرف در بخش خانگی و تجاری ادامه داد: طبق قرارداد امضا شده بین این شرکت‌ها و شرکت توانیر، ​این مراکز از طریق روش‌های نوآورانه و ابزار‌های فرهنگی، اطلاع رسانی، تجهیزات جدید و فناوری‌های جدید اقدام به مدیریت مصرف می‌کنند.

مدیر کل مصرف و خدمات مشترکان توانیر در پایان گفت: این روش که در سراسر جهان درحال استفاده است امسال در کشورمان بصورت آزمایشی انجام و سال آینده بصورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

۵۰ درصد مصرف برق در ایام پیک در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۴:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
از چه تاریخی قراره ساعات کاری ادارات تغیر کنه
آخرین اخبار