دهقان دهنوی گفت: حذف صفر از پول ملی برنامه‌ای است که در بانک مرکزی دنبال می‌شود و اثر واقعی بر روی اقتصاد ندارد.

محرمانه بودن آمار مانعی برای شفاف سازی نیست/ اطلاعات اقتصادی به زودی در اختیار عموم قرار می‌گیردبه گزارش خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی دهقان دهنوی، معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از آمار تجارت خارجی گفت: سیاستگذاری‌ها بیانگر این است که داده‌ها و اطلاعات به‌زودی با شرایط خوبی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: محرمانه بودن اطلاعات مانعی برای انتشار اطلاعات و آمار‌ها در کشور نیست، بلکه عاملی برای اعمال مدیریت‌های بهتر برای جداسازی اطلاعات محرمانه از غیرمحرمانه در انتشار داده‌های به‌دست آمده است.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: جهت گیری وزارت امور اقتصادی در تجارت خارجی به سمت تولید و رونق آن یعنی تحقق شعار سال خواهد بود.

حذف صفر از پول ملی اثر واقعی بر اقتصاد ندارد

دهقان دهنوی در جمع خبرنگاران گفت: اگر بنا داریم با تورم، بیکاری و کاهش رفاه مردم مبارزه کنیم باید به سمت تقویت تولید، تامین مالی و سرمایه در گردش بنگاه‌ها حرکت کنیم تا رشد تولید بنگاه‌ها محقق شود.

وی درباره برنامه‌های خروج از رکود اقتصادی گفت: برای خروج از رکود لازم است رونق تولید انجام شود و تولید با سیاست‌های درست تقویت شود. ایجاد اشتغال، سیاست‌های پولی و مالی، سیاست‌های مالیاتی، برنامه‌ریزی درست انجام شود و هدایت پول‌ها به سمت تولید مهمتر از انتشار اقبال پول است.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به موضوع حذف چهار صفر از پول ملی گفت: این موضوع بیشتر برای سهولت در امور حسابداری و راحتی کار با پول است و اثر واقعی در فضای اقتصادی نخواهد داشت. وقتی تورم به صورت انباشته اتفاق می افتد برنامه حذف صفر از پول ملی اجرا می‌شود که البته ما به ازای واقعی در اقتصاد ندارد.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد ابراز کرد: تحقق درآمد‌های مالیاتی به معنی گرفتن مالیات بیشتر نیست، بلکه باید به سمت رفع معافیت‌های غیرضروری و جلوگیری از فرار مالیاتی و پایه مالیاتی جدید حرکت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار