عظیمی گفت: امروز با رونمایی از آمار تجارت خارجی کشور بر اساس طبقه‌بندی اقتصادی که تهیه آن از سال ۹۶ آغاز شده بود بستر‌های جدیدی برای انتشار اطلاعات در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

آمار تجارت خارجی کشور منتشر شدبه گزارش خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا عظیمی، مدیرکل دفتر مطالعات مالی و بازرگانی در مراسم رونمایی از آمار تجارت خارجی گفت: امروز با رونمایی از آمار تجارت خارجی کشور در وزارت امور اقتصاد و دارایی که تهیه آن از سال ۹۶ آغاز شده بود بستر‌های جدیدی برای انتشار اطلاعات در اختیار عموم قرار می‌گیرد. بستر‌های جدیدی برای انتشار اطلاعات و تجربیات سرمایه‌گذاری‌ها که سالیان دراز جمع شده بودند، فراهم شده است.

وی با بیان اینکه طبقه بندی‌های انجام شده در این آمار به روش بین المللی است، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از اطلاعات ما بر اساس (Isic) است. نیاز به هماهنگ سازی آمار تجارت جهانی با آمار‌های داخلی از جمله مواردی است که در این آمار مشخص شده است.

عظیمی گفت: طبقه بندی HS جزو طبقه بندی‌هایی است که به بیان آمار‌های کلی استفاده می‌شوند، اما در طبقه بندی‌های Isic این روند به صورت جزئی گزارش می‌شود.

وی افزود: داده‌های HS به ۲۱ بخش و ۹۱ فصل تقسیم شده است که بیان گر کدگذاری بر روی کالا‌های وارداتی و صادراتی یک کشور است.

عظیمی در پایان ضمن تشریح عملکرد سامانه آمار تجارت خارجی کشور، توضیح داد: سازمان‌های می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از سامانه دریافت کنند، این سیستم با بروزرسانی‌ها در آینده میزان تبادل ارز را هم گزارش خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار