نخست‌وزیر انگلیس «گاوین ویلیامسون» را به دلیل اظهاراتش درباره سلامتی او و احتمال درگیر شدن لندن در یک جنگ تازه برکنار کرد.

ترزا می‌وزیر دفاع سابق خود را به دلیل توطئه علیه او و احتمال راه اندازی جنگ برکنار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه تایمز گزارش داد پس از آنکه به ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس گفته شد «گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع سابق این کشور فکر می‌کند که بیماری دیابت او، می‌ را از ادامه نخست‌وزیری ناتوان می‌کند، تصمیم گرفت ویلیامسون را از سمت خود برکنار کند.

بنابر گزارش روزنامه تایمز، این اظهارات از سوی ویلیامسون توسط یکی از اعضای ارشد حزب محافظه کار شنیده شده است. یک منبع آگاه به تایمز اعلام کرد: بسیار تعجب‌انگیز است که ویلیامسون تلاش کرده از وضعیت سلامتی نخست‌وزیر علیه او استفاده کند و اعلام کند که این (بیماری) او را برای ادامه نخست‌وزیری بسیار ضعیف و بیمار می‌کند.

وزیر دفاع سابق انگلیس در نامه‌ای به ترزا می‌ تمامی این اتهامات را تکذیب کرد. با این حال اظهارات وی درباره بیماری دیابت ترزا می‌ تنها موضوع مطرح در خصوص نخست‌وزیر نیست. دستیاران ترزا می‌ به روزنامه تایمز گفتند اعتماد او به ویلیامسون با این موضوع از بین رفته است. ویلیامسون همچنین به دنبال اعزام نیرو‌های نظامی به عملیات بود که موجب نگرانی‌ نخست‌وزیر شده بود. می‌ نگران بود که اقدامات وزیر دفاع او ممکن است منجر به آغاز جنگ شود.

زمانیکه نخست وزیر انگلیس اجازه اعزام کشتی‌های جنگی نیروی دریایی سلطنتی را به آب‌های دریای چین نداد، با واکنش بدی از سوی وزیر دفاع وقت این کشور مواجه شد. روزنامه ساندی تایمز همچنین به نقل از یک سند شورای امنیت ملی نوشت که این سند نشان دهنده عزم ویلیامسون برای استقرار نیرو‌های نظامی انگلیس در آفریقا بود. او به سران نظامی ارتش دستور داد طرح‌هایی را برای مداخله در دستکم ۵ کشور آفریقایی از جمله نیجریه، کنیا، مصر و زیمبابوه ارائه دهند.

در حالیکه یکی از نزدیکان ترزا می‌ گفت رویکرد وزیر دفاع سابق انگلیس این بود که بهانه‌ای برای اعزام نیرو‌های این کشور به عملیات نظامی پیدا کند، اما یکی از نزدیکان ویلیامسون به ساندی تایمز گفت عجیب است که یکی از اسناد شورای امنیت ملی به منظور بی اعتبار کردن ویلیامسون افشا می‌شود.

پیشتر نخست‌وزیر انگلیس به دلیل عدم اطمینان به گاوین ویلیامسون و فاش شدن اطلاعات محرمانه جلسه شورای امنیت، او را از سمتش برکنار کرد. در این جلسه وزیران انگلیسی توافق کردند که به شرکت ارتباطاتی هوآوی چین دسترسی محدودی برای کمک به توسعه شبکه نسل پنجم انگلیس داده شود. شواهد حاکی از آن است که ویلیامسون پشت درز اطلاعات درباره نشست اخیر شورای امنیت انگلیس بوده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار