بنابر گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، فعالان ضد جنگ گروه موسوم به «کد پینک» همچنان در ساختمان سفارت ونزوئلا در واشنگتن حضور دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، فعالان ضد جنگ گروه «کد پینک» بعد از دو هفته همچنان در ساختمان سفارت ونزوئلا در واشنگتن حضور دارند.

سی ان ان در گزارشی نوشت: در حدود یک مایلی از کاخ سفید، یک گروه از فعالان آمریکایی ضد جنگ همچنان در داخل سفارت ونزوئلا در واشنگتن هستند.

ادامه حضور فعالان ضد جنگ در سفارت ونزوئلا در واشنگتن
فعالان ضد جنگ موسوم به کد پینک همچنان به حضور خود در سفارت ونزوئلا در واشنگتن ادامه داده و می‌گویند تا زمان بازگشت دیپلمات‌های ونزوئلایی حاضر به ترک آنجا نیستند تا از این طریق مانع تسلط اعضای وابسته به گروه مخالفان ونزوئلا و خوان گوایدو، سردسته مخالفان این کشور بر ساختمان سفارت شوند.

هماهنگ کننده گروه کد پینک گفت: ما برای مهمانی گرفتن اینجا نیستیم. اینجاییم تا از این ساختمان محافظت کنیم. کارکنان سفارت ونزوئلا چند هفته پس از آنکه گوایدو خود را رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا معرفی کرد و از سوی آمریکا مورد حمایت قرار گرفت، مجبور به ترک ساختمان سفارت شدند. اعضای گروه ضد جنگ کد پینک نگران هستند تا حامیان گوایدو بر ساختمان سفارت مسلط شوند و به همین علت وارد ساختمان آن شده‌اند.

ادامه حضور فعالان ضد جنگ در سفارت ونزوئلا در واشنگتن

«مدیا بنجامین» یکی از موسسان گروه کد پینک اعلام کرد دیپلمات‌های نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به آن‌ها اجازه اقامت در سفارت را دادند و پیش از ترک سفارت کلید‌های اصلی ساختمان را در اختیار آن‌ها قرار دادند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد هر گونه ورود افراد غیرمجاز به این ساختمان به عنوان جرم تلقی می‌شود. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا تاکید شده است وابستگان به خوان گوایدو اجازه ورود به سفارت این کشور در واشنگتن را دارند. همچنین در این بیانیه از فعالان ضد جنگ حاضر در سفارت ونزوئلا خواسته شده است ساختمان سفارت را ترک کرده و اعتراضات خود را به صورت صلح‌آمیز و از طریق مجرا‌های قانونی مطرح کنند.

ادامه حضور فعالان ضد جنگ در سفارت ونزوئلا در واشنگتن

با این حال فعالان ضد جنگ گروه کد پینک اعلام کردند قصد خروج از سفارت این کشور در واشنگتن را ندارند.

اعضای گروه ضد جنگ کد پینک از حدود دو هفته پیش به ساختمان ۴ طبقه سفارت ونزوئلا در منطقه جرج تاون واشنگتن وارد شدند. این افراد از دولت قانونی نیکلاس مادورو حمایت می‌کنند و پلاکارد‌هایی با مضامین " نه به جنگ" و " نه به تحریم، نه جنگ اقتصادی" بر دیوار‌های سفارت ونزوئلا نصب کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار