یک سناتور جمهوری‌خواه خواستار برگزاری نشست سناتورهای آمریکایی با دولت برای بررسی گزینه نظامی واشنگتن علیه ونزوئلا شد.

احتمال نشست دولت ترامپ با مجلس سنا در خصوص مداخله نظامی در ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، سناتور «تاد یانگ» روز گذشته (شنبه) از مقامات کمیته روابط خارجی مجلس سنا خواست جلسه‌ای با مقامات دولت دونالد ترامپ برگزار کرده و درباره مداخله نظامی این کشور در ونزوئلا گفتگو کنند.

یانگ در این خصوص مدعی شد: «رژیم ستمگر مادورو رنجی عظیم بر مردم ونزوئلا تحمیل کرده است و من از ونزوئلایی‌های شجاع که به دنبال آزادی خود و حقوق‌بشر هستند قدردانی می‌کند. با این حال نگران گزارش‌های مداخله احتمالی نظامی آمریکا در ونزوئلا هستم».

این سناتور جمهوری‌خواه در ادامه افزود: «من از رئیس و عضو کمیته روابط خارجی سنا خواستم نشست فوری در هفته آینده با مقامات اصلی دولت برگزار کنند تا برنامه آن‌ها در مورد ونزوئلا بررسی شود و اگر طرح‌هایی برای استقرار نیرو‌های نظامی آمریکا در این کشور دارند در خصوص آن توضیحاتی بدهند».

شایان ذکر است، درگیری‌ها در ونزوئلا این روز‌ها وارد مرحله جدیدی شده است. خوان گوایدو، سرکرده مخالفان دولت مادورو و کسی که کاخ‌سفید او را رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌خواند، از نیرو‌های نظامی این کشور خواسته است نیکلاس مادورو را به کناره‌گیری از قدرت وادار کنند. با این حال گوایدو در میان رهبران بلندپایه نظامی این کشور طرفدارانی ندارد و کودتایی که هفته گذشته طراحی کرده بود با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار