استون مارتین اولین مدل تمام الکتریکی خود را معرفی کرد +تصاویر

شرکت انگلیسی استون مارتین پس از چندین سال تبلیغ، سرانجام اولین مدل تمام الکتریکی خود با نام Rapide E را تولید کرد.

استون مارتین اولین مدل تمام الکتریکی خود را معرفی کرد +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمانی دو نمایشگاه خودرو شانگهای و نیویورک موجب شده تا روز‌های مهم و پرخبری را در صنعت خودرو پشت‌سر بگذاریم و از مدل‌های شاخص و بااهمیتی زیادی رونمایی شود. یکی از این مدل‌ها در نمایشگاه شانگهای معرفی شد و محصولی بسیار مهم برای شرکت تولید کننده آن محسوب می‌شود.

استون مارتین برند انگلیسی تولید خودرو برای اولین بار ساخت خودرو تمام الکتریکی را آغاز کرده و اولین محصول خود در این دسته را با نام Rapide E معرفی کرد. استون مارتین نیز مانند دیگر برند‌های اروپایی وارد عرصه تولید خودرو‌های تمام الکتریکی شد تا مسئله سوخت و حفظ محیط زیست در قاره سبز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استون مارتین اولین مدل تمام الکتریکی خود را معرفی کرد +تصاویر

طراحی مرسوم استون مارتین در خودرو تمام الکتریکی این شرکت نیز به چشم می‌خورد، بدنه و چراغ‌های کشیده در کنار کاپوت عریض، اما دیگر خبری از پیشرانه ۶.۰ لیتری ۱۲ سیلندر نیست، پیشرانه‌های الکتریکی Rapide E در مجموع ۶۰۱ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند که رقمی درخورد توجه است، همچنین ۹۵۰ نیوتن‌متر گشتاور به همراه بسته باتری ۸۰۰ ولتی با بیش از ۵۶۰۰ سلول یون لیتیومی این مدل را برای سرعت بالا و مسافت‌های طولانی آماده می‌کند. خوردو تمام الکتریکی استون مارتین شتاب صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت را در کمتر از چهار ثانیه طی می‌کند که یک ثانیه کمتر از رکورد خودرو اسپرت Rapide S تولید همین شرکت است. نهایت سرعت این مدل نیز ۱۵۵ مایل بر ساعت (نزدیک به ۲۴۵ کیلومتر در ساعت) محدود شده تا کاملا با یک خودرو اسپرت و پرقدرت طرف باشیم.

استون مارتین اولین مدل تمام الکتریکی خود را معرفی کرد +تصاویر

بازه حرکتی Rapide E 200 مایل (۳۲۱ کیلومتر) اعلام شده که با توجه به قدرت خروجی بالا این مدل، بازه حرکتی مناسبی است. شارژ سریع برای بسته باتری ۴۰۰ ولتی دارای ولتاژ ۵۰ کیلووات‌ساعت است و در بسته باتری ۸۰۰ ولتی به ۱۰۰ کیلووات‌ساعت می‌رسد.

استون مارتین اولین مدل تمام الکتریکی خود را معرفی کرد +تصاویر

جذابیت‌های مدل Rapide E تنها به پیشرانه تمام الکتریکی آن نیست و طراحی داخلی و خارجی آن نیز از نکات مثبت محصول جدید استون مارتین به شمار می‌آید، در داخل تودوزی چرم مشکی به همراه طراحی یکپارچه کنسول مرکزی و داشبود زیبایی خاصی به Rapide E داده است، همچنین کیلومترشمار سنتی جای خود را به نمایشگر تمام دیجیتالی ۱۰ اینچی داده تا استفاده از فناوری‌های نوین در تمامی بخش‌های این مدل به چشم بخورد.

استون مارتین اولین مدل تمام الکتریکی خود را معرفی کرد +تصاویر

در قسمت بدنه قسمت زیرین خودرو به نحوی طراحی شده تا حرکت باد را به نرمی به عقب خودرو هدایت شود و در پایان راه به دیفیوزر جدید این مدل که برای تاثیرگذاری برروی بازدهی هوا تولید شده برخورد کند. چرخ‌های آلومینیومی از دیگر نکات قابل توجه طراحی بیرونی Rapide E است.

استون مارتین اولین مدل تمام الکتریکی خود را معرفی کرد +تصاویر

استون مارتین برنامه دارد تا از این مدل تنها ۱۵۵ نسخه تولید کند تا قدم اول خود در ساخت خودرو‌های الکتریکی را به آرامی بردارد، قیمت Rapide E نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود که کمی زیاد به نظر می‌رسد، اما در هر صورت برای خرید اولین مدل تمام الکتریکی استون مارتین که تبلیغات زیادی بر روی آن شده باید این هزینه را پرداخت کنید.


بیشتر بخوانید: تماشا کنید/ آزمایش سیستم خودران اتومبیل تسلا مدل ۳ در مسیری واقعی +فیلم


انتهای پیام/

اولین مدل تمام الکتریکی استون مارتین

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
احتمالا قیمتش از محصولات آشغال سایپا و ایران خودرو ارزونتره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Amin
۱۶:۵۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
بله فقط 250 هزار پونده
پراید 5 هزار پونده
آخرین اخبار