عضو شورای شهر تهران نسبت به بی اطلاعی شورا از طرح موضوع تبدیل شهر آفتاب به منطقه آزاد تجاری در دولت اعتراض کرد.

اعتراض سالاری به بی اطلاعی شورا از تصمیم شهرداری برای شهر آفتاببه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستوری که در صد و سی و نهمین جلسه شورای شهر قرائت کرد نسبت به لایحه ارسالی دولت به مجلس برای تبدیل عوارض شهرداری به مالیات و واریز آن به خزانه دولت تذکر داد و گفت: این تصمیم نقطه عطفی در کاهش مردم سالاری و مشارکت دادن مردم در تصمیم‌گیری‌ها است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه قرار بوده تا مدیریت یکپارچه شهری شکل بگیرد، اظهار کرد: این تصمیم دولت و کمیسیون اقتصادی مجلس با قانون اساسی و برنامه ششم توسعه مغایرت دارد.

وی با این درخواست که باید در پایان جلسه یک بیانیه اعتراضی بدهیم، اظهار کرد: از اعضا می‌خواهم که روز سه‌شنبه برای اعتراض به مجلس برویم.

سالاری در ادامه به موضوع تبدیل شهر آفتاب به منطقه آزاد تجاری پرداخت و گفت: من به عنوان یکی از اعضای شورای شهر در جریان این تصمیم نبوده‌ام و فارغ از اینکه این اقدام، اقدام درست یا غلطی است ایراد من به این است که چرا بین شهرداری و شورا فاصله افتاده و بدون اطلاع ما چنین موضوعی طرح شده و اکنون در دست دولت است و اینکه ما به عنوان شورا در جریان نیستیم جای بحث دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار