دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی استان کرمانشاه از انتقال ۱۰۰۰ متکدی به اردوگاه چشمه سفید خبر داد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علیرضا گودرزی دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی استان کرمانشاه از انتقال ۱۰۰۰ متکدی به اردوگاه چشمه سفید خبر داد و گفت : آن‌ها که تکدی گری شغلشان شده نیز به مراجع قضایی تحویل می‌شوند.

وی در خصوص تکریم ارباب رجوع در ادارات در قالب حقوق شهروندی و چگونگی اجرای آن در استان کرمانشاه و دستگاه‌های اجرایی گفت : حدود ۹۶ دستگاه اجرایی در استان کرمانشاه وجود دارد که این دستگاه‌ها در راستای برخورد با ارباب رجوع و تکریم آن‌ها مورد ارزیابی و بازرسی قرار می‌گیرند.

وی حقوق شهروندی را بر چهار پایه یک کرامت آزادی برابری و برادری استوار دانست و اظهار داشت: مبنای حقوق شهروندی حفظ کرامت انسانی است.

دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان کرمانشاه، گفت: بحث امور شهروندی یک بحث مهم و جدی است و حقوق شهروندان هم تکالیفی را که برعهده شهروندان است، در بر می‌گیرد و هم وظایف دستگاه‌ها و ادارات خدمات رسان، که به نوعی که با خدمات عمومی در ارتباط هستند.

گودرزی با یادآوری اینکه ۹۶ دستگاه استان در راستای رعایت حقوق شهروندی ارزیابی می‌شوند، افزود: علاوه بر اینکه این دستگاه‌ها به صورت نامحسوس رصد می‌شوند، در مرداد ماه تمام دستگاه‌ها در سراسر استان چه ادارات کل و چه دستگاه‌های متناظر آن‌ها در شهرستان‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرند و در هر آیتمی که ضعیف عمل کرده باشند به آن‌ها تذکر داده می‌شود.

وی تاکید کرد: میز خدمت جزو الزامات است و اگر اداره‌ای فاقد این میز باشد آن‌ها را ملزم به راه اندازی آن خواهیم کرد.

دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان کرمانشاه در پاسخ به این سوال که آیا شکایت و انتقادی از سوی مردم از دستگاه‌های مختلف گزارش شده است، گفت: مردم ما بسیار کم دنبال حق خود می‌روند و اگر احساس کنند حقشان در دستگاه دولتی ضایع شده به آن اهمیت نمی‌دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه ادامه داد: اگر مردم منشأ مشکلات خود را با مراجع ذیربط در میان بگذارند، آن‌ها نیز مشکلات را شناسایی و به دنبال حل آن مشکلات خواهند بود.

وی یادآور شد: مردم با دیدن مشکلات باید به بالاترین شخص در آن دستگاه مراجعه کنند و اگر نتیجه نگرفتن به دستگاه‌هایی که قانون تعبیه کرده از جمله دبیرخانه ستاد حقوق شهروندی مراجعه کنند.

گودرزی گفت: یکسری درخواست‌ها مردم دارند که به لحاظ قانونی مشکلاتی دارد، بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که هر خواسته‌ای از دستگاه‌ها داشته باشیم باید به آن جامه عمل بپوشاند.

وی گفت: اگر شهروندی احساس می‌کند در نقاط اطراف شهر، دستگاهی حق آن‌ها را رعایت نمی‌کند اطلاع رسانی کند و حتماً پیگیری خواهد شد.

دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان کرمانشاه یادآور شد: استان کرمانشاه یک استان ثروتمند به لحاظ فرهنگی و اجتماعی است و اگر به درستی از این فرهنگ غنی استفاده شود، در بحث نشاط اجتماعی بسیار مؤثر خواهد بود.

وی افزود: در سال ۹۷ در پارک‌ها با کمک شهرداری و دستگاه‌های فرهنگی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی بسیاری از برنامه‌های فرهنگی را انجام دادیم که از جمله آن‌ها می‌توان به کنسرت‌ها و کارناوال عروسک‌های غول پیکر در مناطق زلزله زده اشاره کرد.

گودرزی یادآور شد: در این خصوص در پایان سال ۹۷ بیش از ۱۰۰۰ نفر را جمع آوری کرده‌ایم و آن‌ها را به اردوگاه چشم سفید انتقال دادیم که پس از غربالگری آن‌ها که نیاز به کمک داشتند، تحت پوشش قرار گرفتند و تعدادی هم که دیگری شغلشان شده و شهروندان را مورد آزار قرار می‌دهند، به مراجع قضائی تحویل داده می‌شوند .

 

 

انتهای پیام/د

تمام ادارات کل و دستگاه‌های متناظر آن‌ها در شهرستان‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرند

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.