رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۲ هزار نفر شتر، تحت مراقبت فعال و کنترل‌های بهداشتی قرار گرفتند.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: طی پایش و مراقبت فعال بیماری‌های شتر نظیر سندرم تنفسی، مرس، سورا، شاربن و بروسلوز مورد مشکوکی از این بیماری‌ها در شهرستان نهبندان مشاهده نشد.

وی با بیان اینکه شبکه دامپزشکی به عنوان متولی اصلی پایش سلامت و مراقبت فعال جمعیت دامی در شهرستان است، افزود: برنامه‌ریزی دقیق و اجرای منظم طرح‌های پایش سلامت دام‌ها شرط اساسی تحقق پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی است.

 راه انجام با اشاره به اینکه از نظر بهداشت و بیماری‌های دامی، منفی بودن نتایج آزمایشگاهی شتر، حائز اهمیت است، تصریح کرد: از شتر‌های معاینه شده به صورت رندوم ۸۵۰ نمونه گرفته شد که مورد مشکوکی از این بیماری‌ها در شهرستان مشاهده نشد.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی از شترداران شهرستان خواست از خرید و فروش شتر‌های بدون سابقه بهداشتی و غیر بومی و خارج از ضوابط بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی اجتناب کنند و در صورت نیاز، شتر خود را از مناطق مورد اطمینان تهیه کنند.

انتهای پیام / ط ا

اجرای طرح پایش سلامت دام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار