بسیج سازندگی ۱۷ هزار طرح عمرانی عام المنفعه را برای رفع محرومیت در روستا‌های کشور در دست اجرا دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، سرهنگ زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور درمراسم  افتتاح همزمان ۱۸۴ طرح زودبازده خراسان جنوبی در روستای حلوایی بیرجند گفت: بهمن ۹۷، بسیج سازندگی با مشارکت سپاه و دولت، اجرای ۴۰ هزار طرح عام المنفعه و زودبازده را در کشور در دستور کار قرار داد که تاکنون عملیات اجرایی ۱۷ هزار طرح آغاز شده که از این تعداد ۳ هزارطرح به بهره برداری رسیده است.

 وی اولویت اجرای طرح‌های عام المنفعه را ایجاد اشتغال و تامین منابع آبی دانست افزود: اجرای این طرح‌ها هم به مهاجرت معکوس کمک می‌کند و هم روستا‌ها را به حلقه اول تولید در کشور تولید می‌کند.

 سرهنگ زهرایی ادامه داد: این طرح در روستا‌ها براساس نیاز‌های واقعی هر منطقه اجرا می‌شود که اولویت آن در خراسان جنوبی احیاء و مرمت قنوات و احداث استخر‌های ذخیره آب است که در این خصوص این استان را به الگویی برای کشور تبدیل شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور هزینه اجرای هر طرح را ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: اجرا در مدت یکسال و زودبازده بودن از ویژگی‌های طرح‌های در دست اجراست که تلاش می‌کنیم در این راه از حداکثر ظرفیت خیران و جهادگران استفاده کنیم.

وی بیان کرد: بسیاری از طرح‌های محرومیت زدا در قالب تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی، اجرا می‌شود که تفاهمنامه ساخت و مناسب سازی ۱۵ هزار واحد مسکونی مددجویای با همکاری بهزیستی از جمله آن‌ها است.

انتهای پیام / ط آ

 افتتاح همزمان ۱۸۴ طرح زودبازده  در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.