وزیر خارجه انگلیس از وجود «کورسویی از امید» برای به توافق رسیدن حزب محافظه‌کار و حزب کارگر این کشور بر سر برکسیت خبر داد.

وزیر امور خارجه انگلیس: «کورسویی از امید» برای توافق دو حزب محافظه‌کار و کارگر بر سر برکسیت وجود داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس، از احتمال توافق دو حزب محافظه‌کار و کارگر این کشور بر سر برکسیت خبر داد. او گفت نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد احتمالا حزب محافظه‌کار او با حزب مخالف کارگر بتواند بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به توافق برسد.

با این حال وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه تاکید کرد فکر نمی‌کند پیشنهاد اتحادیه گمرکی کارگر‌ها یک راه‌حل بلند مدت باشد.

هانت در این خصوص به خبرگزاری آسوسیشن گفت: «در این شرایط کورسویی از امید وجود دارد که هم هسته رای‌دهندگان محافظه کار و هم هسته رای‌دهندگان کارگر می‌خواهند که برکسیت به سرانجام برسد و هر دو هسته از احزاب خود بسیار عصبانی خواهند بود اگر ما یک انتخابات عمومی دیگر بدون آنکه برکسیت صورت پذیرد داشته باشیم».

او در ادامه افزود: «اگر بتوانیم راه‌حلی بیابیم که مزایای اتحادیه گمرک را بدون اعطای تسهیلات فعلی دربر داشته باشد، فکر می‌کنم در آن حالت احتمال یک توافق وجود دارد».

پیش از این جرمی هانت گفته بود: باید به همه بگویم که من از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا حمایت نمی‌کنم. به نظرم این به نفع انگلیس است که با توافق از اتحادیه اروپا خارج شود. اگر این موضوع روی ندهد آنگاه خروج بدون توافق تنها گزینه پیش رو خواهد بود. عمل به نتیجه آرای همه پرسی از لحاظ دموکراتیک موضوع بسیار بسیار مهمی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار