ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا با هشدار درباره سوء استفاده انگلیس از اتحادیه اروپا گفت کشور‌های اروپایی علاقه به یکدیگر را از دست داده‌اند.

یونکر: کشورهای اتحادیه اروپا علاقه به یکدیگر را از دست داده‌اندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه گاردین، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا با هشدار درباره سوء استفاده انگلیس از اتحادیه اروپا گفت کشور‌های اروپایی علاقه به یکدیگر را از دست داده‌اند.

یونکر در مصاحبه با روزنامه آلمانی هندلسبلات گفت: «روند برکسیت نشان‌دهنده عدم وجود دموکراسی در بریتانیا است. اتحادیه اروپا در روابطش با انگلیس مورد سوءاستفاده قرار گرفته و نهایتا پس زده شده است.»

وی که در ماه نوامبر ۲۰۱۹ ماموریتش به عنوان رئیس کمیسیون اروپا به پایان می‌رسد، گفت: «ما (کشور‌های اروپایی) یکدیگر را دوست نداریم. ما علاقه جمعی به هم را از دست داده‌ایم. ۵ یا ۶ ماه بعد از جنگ جهانی دوم نیز این اتفاق افتاده بود. با این حال این روز‌ها در مقایسه با سال ۱۹۵۲، عاشق‌شدن کشور‌های اروپایی به یکدیگر ساده‌تر است».

یونکر ضمن اشاره به تصمیم دولت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا توضیح داد: «برگزیت، یک مورد خاص است. اگر شما ۴۰ سال در گوش یک ملت بخوانید که به اتحادیه اروپا تعلق ندارد، آنگاه تصمیم به ترک اتحادیه نتیجه منطقی خواهد بود».

رئیس کمیسیون اروپا با بیان اینکه انگلستان به‌صورت غیرمنصفانه این نهاد را مقصر عدم پیشرفت طرح برگزیت می‌داند، افزود: «کمیسیون اروپا هرچه می‌تواند انجام می‌دهد. اما نمی‌تواند همه مشکلات را حل کند. کمیسیون نمی‌تواند ضعف دولت‌ها و دموکراسی‌ها در اروپا را جبران کند. به انگلستان نگاه کنید».

وی در پایان گفت این واقعیت که دولت و اپوزسیون سه سال بعد از همه‌پرسی برگزیت، شروع به مذاکره در این باره کردند نشانه قدرت دموکراسی در انگلستان نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
مگه اروپاییا خودشونو از یه قاره نمیدونن ؟
آخرین اخبار