اولین نشست خبری امیر علی اکبری در ایران برگزار شد و او به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر علی اکبری در نشست خبری اظهار کرد: بعد از ۴ سال که در این رشته فعالیت میکنم این اولین بار است که با خبرنگاران دور هم جمع می‌شویم. این اتفاقی است که در جامعه ورزش رزمی ایران افتاده است و این جا باهم این اتفاق را جشن می‌گیریم و اتفاقاتی که از قبل افتاده را مطرح می‌کنیم و به سوالات شما در خصوص آیده هم پاسخ می دهم. هدف اصلی ما این است این راه را ادامه دهیم و پرچم ایران را در مهمترین مسابقات حرفه‌ای جهان را همیشه بالا ببریم.

علی اکبری: در ایران از من حمایت شد / سربند «یا حیدر» را برای دل خودم می بندم

تقریبا ۸۰ درصد کمپ‌های مان را درایران برگزار می‌کنیم

او در پاسخ به این سوال که تمریناتش را در ایران ادامه می‌دهد یا نه گفت: باتوجه به این که مسابقات مان از این سخت‌تر خواهد شد ما ۲ کار کرده ایم. اولا با باشگاه سوئدی توافق کردیم و دوما یک تیم خیلی خوب در ایران درست کردیم. تقریبا ۸۰ درصد کمپ‌های مان را در ایران برگزار میکنیم تا بتوانم MMA را در ایران بیشتر از این ها، جا بندازیم.

از همه مربیانم تشکر می‌کنم

وی در پاسخ به این سوال که آیا با همان مربیان قبلی همکاری اش را ادامه می‌دهد یا نه گفت: قطعا همین طوراست و ما مربیان جدیدی را نیز اضافه خواهیم کرد و اگر در بخش بوکس و مویتای و جوجیتسو امکانش فراهم شود مربیانی را از خارج کشور اضافه میکنیم. اگرهم نشد از مربیان ایرانی استفاده خواهیم کرد و همین جا از مربیانم تشکر می‌کنم که تا اینجا برایمان زحمت کشیده اند و مثل برادرمان بوده اند.

اجازه ندارم که حریفم را خودم اتخاب کنم

علی اکبری در پاسخ به این سوال که در فضای مجازی بحث‌هایی مبنی بر این که حریفانش را خودش انتخاب می‌کند تصریح کرد: کسانی که با MMA آشنایی دارند می‌دانند که وقتی در سازمان بزرگی بازی می‌کنید، در مبارزات اجازه‌ی حق انتخاب داده نمی‌شوند و فقط مبارزه کننده را به شما معرفی می‌کنند. شما می‌توانید با آن بازی کنید وگرنه به مدت چند ماه به شما حق مبارزه داده نمیشود و در هیچ جا مبارزه کننده نمی‌تواند حریفش را انتخاب کند.

علی اکبری: در ایران از من حمایت شد / سربند «یا حیدر» را برای دل خودم می بندم

افتخار می‌کنم که کسی حاضر به مبارزه با من نشد

او در پاسخ به سوالی درخصوص شائبه‌های پیش آمده در بازی آخرش با حریف آمریکایی که گفته شده این بازی مسابقه اصلی نبوده است هم تاکید کرد: قبل از بازی آخر، سازمان برگزار کننده در سایتش پرسیده بود که چه کسی حاضر است با من مسابقه بدهد و این برای من باعث افتخار است که هیچ سنگین وزنی حاضر به مسابقه با من نشد و حریفم در آن بازی از سال ۲۰۱۲ هیچ مسابقه‌ای را نباخته بود. زحمت زیادی برای این بازی کشیده بودیم و من چند بار هم در تمرینات قبل از بازی مریض شدم. اما هیچکس نگفت علی اکبری مریض است و همه از آماده نبودن حریفم صحبت کردند، اما بدانید که حرف من ۶ سال شکست نخورده بود.

تا ۳ سال آینده مبارزه کننده‌های خوبی خواهیم داشت

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره این که در تمام منطقه فقط خودش شناخته شده است اضافه کرد: ما مبارزه کننده‌های خوبی در ایران داریم و تعدادی نیز در تیم خودم هستند که آن‌ها را به گرجستان بردیم. قطعا ایران در آینده نماینده‌های خوبی در این رشته خواهد داشت و میخواهیم یک کمپ خیلی خوب هم در ایران احداث کنیم. قطعا تا ۳ سال آینده ما مبارزه کننده‌های صاحب نامی خواهیم داشت.

علی اکبری در خصوص دیگر مبارزه کننده‌های ایرانی هم افزود: امیر قلی پور و حسین امینی افردی هستند که می‌خواهیم دوباره برای آن‌ها مبارزه تدارک ببینیم که از لحاظ رکوردی بالا بیایند و قطعا از این نفرات در اینده در MMA خیلی صحبت خواهد شد.

علی اکبری: در ایران از من حمایت شد / سربند «یا حیدر» را برای دل خودم می بندم

او در پاسخ به سوالی که گفته شده خودش در صفحات مجازی ایرانی‌ها را به مبارزه دعوت کرده تصریح کرد: ما ادعایی در بوکس و کیک بوکس نداریم و حرف من هم فقط مربوط به MMA بود. تمام تلاشم این بود که این رشته را در ایران جا بندازم و استعداد‌های خوب را کشف کنم. یکی از مهمترین فاکتور‌ها در MMA جرات داشتن برای مبارزه کردن است و من از عمد این موضوع را در فضای مجازی مطرح کردم تا ببینم کسی جرات مبارزه سنگین را دارد یا نه.

جلوی هر کسی با تمان وجودم می‌جنگم

وی در پاسخ به این سوال که در رشته اش علاقه به مبارزه کردن با چه کسی را دارد گفت: من نمی‌توانم که تعیین کنم با چه کسی مبارزه کنم، اما در این مسیر مبارزه کننده میتواند به بالاترین سطح مبارزه دست پیدا کند. شک نکنید که هر مبارزه کننده‌ای را مقابل من بگذارند با تمام وجود میجنگم.

قهرمان شدن در دیگر رشته‌ها تضمینی برای موفقیت در MMA نیست

علی اکبری در پاسخ به این سوال که برخی از ورزشکاران دیگر رشته‌های قهرمانی به خاطر شهرت و مسائل مالی وارد MMA میشوند هم گفت: اصلا MMA این جوری نیست که اگر کسی با رشته خودش قهر کرده باشد بیاید و در MMA موفق شود. حرفم را از خودم شروع می‌کنم، در یکی از کشور‌های شرق آسیا ۴ سال MMA را یاد گرفتم تا بتوانم مسابقات را شروع کنم. این تیمی نیز که الان توانستیم دور هم جمع کنیم به جز قلی پور که در رشته خود عنوان کسب کرده مابقی در رشته‌های خود نزدیک به ۲ سال است که هر روز ۲ نوبت تمرین می‌کنند تا یاد بگیرند. شما هر چقدر کشتی گیر خوب باشی ویا بوکسور خوبی باشی و بخواهی بلافاصله وارد MMA بشوی قطعا نتیجه نخواهی گرفت، چون نیاز است که ۳ سال MMA را تمرین کنی آن هم با مربیان خوب.

علی اکبری: در ایران از من حمایت شد / سربند «یا حیدر» را برای دل خودم می بندم

سربند یا حیدر را برای دل خودم می‌بندم

او در پاسخ به سوالاتی در خصوص اسپانسر‌های داخلی و این که احتمالا در آینده اجازه ندهند که با سربند یا حیدر وارد زمین مسابقه بشود هم تاکید کرد: من تا بحال یک هزار تومنی از اسپانسر‌های داخلی نگرفته ام. این سربندم نیز به خاطر دل خودم است و ارتباطی با کسی ندارد و تا جایی هم که به من اجازه بدهند این سربند را میگذارم. من زیر پرچم اهل بیت بوده ام و خدا کمک کرده است.

در ایران نه تنها جلویم را نگرفتند بلکه از من حمایت هم کردند

وی در پاسخ به این سوال که آیا در ایران کسی ممانعتی برایش در این راه به وجود آورده گفت: خیر نه تنها ممانعتی نشده بلکه حمایت‌های معنوی هم از من شده و هچکس جلوی من را درایران نگرفته است و هرجا من را در ایران دیده اند با یا علی به من نیرو داده اند. خدا را شکر همیشه در هر جایی، حتی به صورت کلامی مثل همین امروز از من حمایت شده است وامیدوارم که بتوانیم MMA را در ایران به جایگاهش برسانیم.

او در پایان به عنوان جمع بندی از همه به خاطر حضور در این نشست تشکر کرد و افتخاراتش را برای ایران دانست.


بیشتر بخوانید:

از تفاوت بین دو رشته رزمی آیکیدو و هاپکیدو چه می‌دانید؟

از ورزش موی تای (Muay Thai)؛ مشت‌زنی تایلندی چه می دانید؟ +تصاویر

تقسیم بندی هنر‌های رزمی + ترفند‌هایی برای کاهش آسیب در این ورزش‌ها


انتهای پیام/

اظهارات علی اکبری در نشست خبری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار