رئیس اجرائی دولت افغانستان اعلام کرد که این نشست جز تحمیل هزینه های سنگین به دولت هیچ دستاوردی برای مردم افغانستان نداشته است.

عبدالله: لوی جرگه جز تحمیل هزینه های سنگین به مردم هیچ دستاوردی نداشتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان اعلام کرد که این نشست جز تحمیل هزینه های سنگین به مردم هیچ دستاوردی برای مردم افغانستان نداشته است.

عبدالله بیان داشت: برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح علیرغم تحمیل هزینه سنگین مالی بر مردم و ایجاد چند روز توقف در فعالیت‌های اقتصادی و دولتی، دستاورد جدیدی برای کشورمان نداشته است.

وی در ارزیابی لوی جرگه مشورتی صلح اظهار داشت: «اعلام یک هفته تعطیلات در افغانستان، همه فعالیت‌های اقتصادی و کارهای دولتی در کشورمان را متوقف کرد. باید روزی قضاوت شود که آیا نیازی به چنین همایشی بود یا خیر. آنچه که در این جرگه ارائه شد، چیز جدیدی نبود. ما دلایلی برای عدم شرکت در این همایش داشتیم. نمایندگان مردم از مناطق و اقشار مختلف در این نشست حضور یافتند. چنین نشستی باید پس از توافق صلح برگزار می‌شد. پس از آن می‌توانستیم یک گردهمایی گسترده با حضور دولت،‌ احزاب و نمایندگان اصلی مردم داشته باشیم. چندی پیش نشست «شورای رهبری مصالحه» در کابل انجام شد. بیشتر مفاد قطعنامه جرگه، در همان جلسه شورای مصالحه نیز بحث و تصمیماتی اتخاذ شده بود. احترام به اجماع مردم خوب است، اما در قطعنامه امروز جرگه نکات جدیدی دیده نمی‌شود.»

رئیس اجرائی دولت افغانستان تاکید کرد: «از اینکه هیچ حادثه ناگواری طی پنج روز این نشست رخ نداد خرسند هستیم. پلیس تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ و مردم نیز همکاری کردند، اما بدون تردید جرگه هزینه سنگینی هم بر مردم تحمیل کرد.»

قابل یادآوری است که لوی جرگه مشورتی صلح از 9 ثور/ اردیبهشت آغاز و پیش از ظهر روز جمعه ۱۳ ثور/ اردیبهشت پایان یافت. در این جرگه ۳۲۰۰ نفر از سراسر افغانستان شرکت کرده بودند و روی دو موضوع اساسی، تعریف و چگونگی دستیابی به صلح تعیین حدود و چهارچوب مذاکره با طالبان بحث کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار