عطامحمد نور:

دولت نمی تواند لوی جرگه را طبق میل خود به پیش ببرد/ حزب جمعیت «ربانی» را بیش از دوره کاری اش تحمل کرده است

عطامحمد نور، رئیس اجرائی حزب جمعیت اسلامی افغانستان تاکید کرد که در لوی جرگه مشورتی صلح نفوذ دارد و مانع پیشبرد اهداف دولت در این نشست خواهد شد.

 

دولت نمی تواند لوی جرگه را طبق میل خود به پیش ببرد/ حزب جمعیت «ربانی» را بیش از دوره کاری اش تحمل کرده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عطامحمد نور، رئیس اجرائی حزب جمعیت اسلامی افغانستان و از تحریم کنندگان لوی جرگه مشورتی صلح گفت در جرگه مشورتی صلح نفوذ دارد و حکومت نمی‌تواند این جرگه را برخلاف میل مردم به پیش ببرد.

وی در گفتگو با آریانا نیوز اظهار داشت: «بسیاری از دوستان از ما سوال می کردند که آیا در جرگه شرکت کنند یا خیر؛ من خودم به آنها گفتم که بله در لوی جرگه شرکت کنید. مردم ما در آنجا است و حکومت نمی‌تواند به خواست خودش پیش برود.»

عطا محمد نور همچنین به پایان دوره کاری اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در اول ماه جوزا / خرداد سال جاری تاکید کرد و گفت برای ادامه نظام با بزرگان سیاسی مشورت می‌کند.

رئیس اجرائی حزب جمعیت اسلامی درباره چند دسته شدن این حزب در حمایت از تیم های انتخاباتی تاکید کرد: صلاح الدین ربانی، رهبری جمعیت را پس از جان باختن پدرش به عهده دارد و در دو دور انتخابات قبلی از عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی حکومت وحدت ملی حمایت کرده است این بار هم آقای ربانی حمایت جمعیت اسلامی را در انتخابات پیش رو از آقای عبدالله اعلام کرده است.

وی افزود: «جمیعت اسلامی به ریفورم نیاز دارد؛ ما صلاح الدین خان را پس از شهادت استاد برای دو ماه سرپرست تعیین کردیم اما ادامه کار را تحمل کرده ایم».

گفتنی است که عطامحمد نور، از چهره‌های مطرح در دسته انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان است. وی از جمله منتقدین حکومت افغانستان است که گاهی حتی در برابر بعضی از تصمیم های حکومت متوسل به زور نیز شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.