مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: چهار گروه پایش و رصد ملخ های دریایی در مناطق مختلف این شهرستان تشکیل و فعالیت آنها ادامه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد مطرودی مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر روز شنبه گفت: چهار گروه پایش و رصد ملخ‌های دریایی در مناطق حفارشرقی، حفارغربی، شلمچه، غرب کارون و جزیره مینو برای پایش ملخ دریایی کار خود را آغاز کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه ورود ملخ دریایی به کشور از بهمن ماه سال گذشته مشاهده شده گروه‌های پایش کار خود را آغاز کردند و باید در مقابله با این آفت آماده باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه ملخ بیماری ضرر و زیان زیادی به مزارع وارد می‌کند گفت: این آفت اگر وارد منطقه شود به تمام گیاهان و کشت‌ها آسیب می‌زند.

مطرودی ادامه داد: طبق اخبار دریافتی آفت ملخ در کویت موجب اعلام وضعیت زرد شده و ممکن است در آبادان و خرمشهر موقعیت خطرناک باشد، اما برای مقابله با این آفت آمادگی کامل داریم.

آفت ملخ دریایی که از مضرترین انواع ملخ است از صحرای آفریقا و عربستان عبور و از خلیج فارس وارد برخی شهر‌های جنوبی ایران شده است.

نخستین ورود دسته‌ای ملخ دریایی در تاریخ هشتم بهمن امسال در منطقه بندرلنگه هرمزگان محرز شد و ۱۲ بهمن نیز جهاد کشاورزی هندیجان مشاهده این آفت را تایید کرد.

شهرستان خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

انتهای پیام / د

رصد ملخ های دریایی در مناطق مختلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.