معاون عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد: یک کمیته تخصصی متشکل برای تهیه گزارش جامع از پهنه بندی معادن استان اعم از فعال، دارای مجوز، در حال اخذ مجوز و حتی متروکه تشکیل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار در جلسه شورای معادن گفت: باید یک کمیته تخصصی متشکل از نمایندگانی ازدفتر فنی استانداری، ادارات محیط زیست، صنعت معدن و تجارت، منابع طبیعی وتشکل‌های زمین شناسی تشکیل شود و گزارش کامل و جامعی از پهنه بندی تمامی معادن استان اعم از فعال، دارای مجوز، در حال اخذ مجوز و حتی معادن متروکه تهیه کند تا بر اساس این گزارش سیاست گذاری‌های لازم اعمال شود.

وی افزود: نمی‌توان یک نسخه کلی را برای سیاست گذاری همه معادن اعمال کرد، برخی معادن با ارزش هستند و می‌توان با تمهیدات خاصی به ان‌ها مجوز داد در عوض ممکن است برخی معادن ارزش چندانی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: در هر صورت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از اولویت‌های مهم است و اگر ادامه کار و یا ارایه مجوز به معدنی مخاطره‌ای برای محیط زیست محسوب شود حتما از فعالیت ان جلوگیری خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار در باره لایروبی رودخانه‌های داخل حریم شهر‌ها گفت: با توجه به اهمیت موضوع و احتمال بارندگی‌ها تا آخر خرداد ماه، می‌توان لایروبی رودخانه‌های داخل حریم شهر‌ها را با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای به شهرداری‌ها سپرد تا این موضوع در اسرع وقت انجام شود.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای معادن استان قزوین

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار