رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس از ثبت دو وقف جدید در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حجت‌الاسلام خدایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس، گفت: از وظایف شرعی و قانونی متولیان و مباشران موقوفات علاوه بر حفظ عین آن، اجرای دقیق نیات و اغراض واقفان نیک‌اندیش است که در سال گذشته از محل عوائد حاصله موقوفات و بقاع متبرکه مبلغ  یک میلیارد و ۱۴۵  میلیون تومان هزینه شده است.

وی مصادیق هزینه‌های انجام شده را در مقوله‌های مختلف ازجمله اجتماعی، خیریه، مذهبی، علوم دینی، مساجد، بقاع متبرکه دانست.

خدایی  از جمله مصادیق اجرای نیات را مساجد، مراسم عزاداری، افطاری، مساعدتی، فقرایی، دارو و درمان، نصب آبسردکن در سطح شهر، مبلغان، مدرسان و طلاب حوزه‌های علمیه، قرائت قرآن، تعلیم و تعلم قرآن، کفن و دفن اموات، ساخت حمام، پرداخت هزینه‌های قبوض آب و برق نیازمندان، اعیاد و وفات‌ها، زیارت ائمه، تراشیدن سر و استحمام نیازمندان، سرمایه‌گذاری، حفظ عین و عمران و آبادانی موقوفات و بقاع متبرکه برشمرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس از ثبت دو وقف جدید در شهرستان طبس خبر داد و افزود: وقف یک قطعه زمین به مساحت ۳۶۰ مترمربع در روستای غنی‌آباد (بخش دستگردان طبس) برای ساخت مسجد روستا توسط خانم دُرجان رضایی صورت گرفت.

وی یادآور شد: وقف یک قطعه زمین به مساحت ۲۵ مترمربع در روستای غنی‌آباد برای ساخت مسجد روستا توسط آقای نورمحمد حسین پوری نیز یکی دیگر از این وقف‌ها است.

انتهای پیام / ط ا

وقف یک قطعه زمین برای ساخت مسجد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.