مدیر حج و زیارت استان کردستان از اعزام یک هزار و ۹۳۰ نفر کردستانی به حج تمتع در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه  خبر نگاران جوان ،سنندج ، هاشم ناظمی‌جلال گفت: امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر زائر ایرانی به سفر معنوی حج اعزام می‌شود، که سهم استان کردستان از این میزان یک‌هزار و ۹۳۰ نفر است.

وی از اقامت ۳۰ تا ۳۵ روزه زائران خانه خدا در مکه و مدینه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری جلسات آموزشی، توجیهی ترویج فرهنگ حج و زیارت در جامعه، آشنایی زائران خانه خدا با مناسک حج، ایجاد هماهنگی و همدلی میان زائرین و آشنایی با قانون و مقررات کشور مقصد است.

ناظمی جلال بیان کرد: ۷۰۵ نفر از زائران شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در قالب پنج کاروان مدینه بعد در نیمه دوم تیرماه امسال به سفر معنوی حج اعزام می‌شوند.

وی افزود: ۵۳ درصد از ۷۰۵ نفر حجاج اعزام شده از سه شهرستان یاد شده مرد و ۴۷ درصد زن هستند.

مدیر حج و زیارت کردستان خطاب به زائران حج تمتع بیان کرد:آماده شدن از لحاظ روحی و معنوی از جمله مهم‌ترین وظایف حجاج در این سفر است بنابراین توصیه می‌‌کنیم بیشتر به دنبال معنویات و مناسک حج باشید و از این فرصت بهترین بهره را ببرید.

ناظمی‌جلال با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: این انتظار از حجاج می‌رود که تا جایی که امکان دارد خریدهایشان را در داخل کشور انجام دهند و با این کار از تولیدات داخلی حمایت کنند.

انتهای پیام/م

اعزام کردستانی ها به حج تمتع

برچسب ها: مناسبت های مذهبی ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.