وزارت دفاع آمریکا در گزارش اعلام کرد در سال میلادی گذشته ۱۲۰ غیرنظامی در عملیات نیرو‌های این کشور کشته شده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنج‌شنبه گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد عملیات‌های نظامی این کشور در سال گذشته میلادی به مرگ ۱۲۰ غیرنظامی منجر شده است. با این حال، نهادهای مستقل این آمار را به چالش کشیده و می‌گویند رقم واقعی بسیار بالاتر است.

بر اساس این گزارش که به درخواست کنگره آمریکا تهیه شده، ۴۲ نفر از این غیرنظامیان در عراق و سوریه، ۷۶ نفر در افغانستان و ۲ نفر هم در سومالی کشته شده‌اند.

پنتاگون در این گزارش مدعی شده است هیچ «گزارش معتبری» دال بر کشته شدن غیرنظامیان در حملات این کشور در لیبی و یمن به دست نیاورده است!

در بخشی از این گزارش آمده است: «تمام عملیات‌های وزارت دفاع در سال ۲۰۱۸ در انطباق با نیازمندی‌های قانون جنگ، از جمله قانون محافظت از غیرنظامیان در جنگ... انجام شده است.»

این در حالی است که نهادهای مستقل، از جمله گروه «ایر وارز» که آمار کشته‌های غیرنظامی در درگیری‌های نظامی در جهان را رصد و منتشر می‌کند، آمار اعلامی پنتاگون را رد و تأکید کرده است که وزارت دفاع آمریکا رقمی به مراتب پایین‌تر از میزان واقعی غیرنظامیان کشته‌شده در حملات این کشور، منتشر کرده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، پنتاگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار