گروه طالبان به نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان گفت درخواست برای بر زمین گذاشتن سلاح شبه نظامیان طالبان را کنار بگذارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه طالبان امروز جمعه به زلمای خلیل زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان گفت درخواست برای بر زمین گذاشتن سلاح شبه نظامیان طالبان را کنار بگذارد.

گروه طالبان اعلام کرد خلیل زاد باید از درخواست خود از شبه نظامیان طالبان برای تحویل سلاح هایشان صرف نظر کرده و در عوض آمریکا را متقاعد کند به استفاده از زور علیه این گروه پایان دهد.

زلمای خلیل زاد برای شرکت در ششمین دور گفتگوها با گروه طالبان طی این هفته وارد قطر شد تا به طولانی ترین جنگ آمریکا پایان دهد.

خلیل زاد در صفحه توییتر خود نوشت :« در جلسه آغازین این نشست من به گروه طالبان اعلام کردم که مردم افغانستان که برادران و خواهران شما هستند مایلند این جنگ پایان یابد.»

وی افزود :« همینک زمان به زمین گذاشتن سلاح و متوقف کردن این خشونت و برقراری صلح است.» ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان نیز در واکنش به این موضوع یک سری توئیت های شدیدالحنی صادر کرد. وی گفت :« خلیل زاد باید ایده تحویل سلاح های ما را فراموش کند و به جای مطرح کردن این افکار واهی، با مقامات آمریکا در مورد پایان دادن به استفاده از زور و وارد کردن تلفات انسانی و مالی بیشتر به دولت افغانستان گفتگو کند.»

سخنگوی گروه طالبان همچنین تاکید کرد آمریکا که در حال بررسی نتایج مختلف است باید از راهبرد شکست خورده خود دست بردارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار