آمریکا روز جمعه با روسیه و چین بر سر مسئله خروج نظامیان خارجی از افغانستان به توافق رسید، موضوعی که در توافق صلح مورد مذاکره توسط واشنگتن بخش اصلی تلقی می‌شود.

موافقت آمریکا، روسیه و چین برای خروج نظامیان خارجی از افغانستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا روز جمعه با روسیه و چین بر سر مسئله خروج نظامیان خارجی از افغانستان به توافق رسید، موضوعی که در توافق صلح مورد مذاکره توسط واشنگتن بخش اصلی تلقی می‌شود.

زلمای خلیل زاد، نماینده آمریکا در امور افغانستان با نمایندگان روسیه و چین در مسکو دیدار کرد. سه کشور در بیانیه‌ای مشترک، روند صلح «به رهبری افغانستان» را خواستار شدند و بسیاری از نکات کلیدی را که انتظار می‌رود در توافق پایانی بیان شود، مطرح کردند.

در این بیانیه که توسط وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد نوشته شده است: «به عنوان بخشی از روند کلی صلح، سه طرف خواستار خروج منظم و مسئولانه نیرو‌های خارجی از افغانستان هستند. سه کشور در این بیانیه تاکید کردند، طالبان در زمینه مبارزه با گروه تروریستی داعش و قطع روابط با القاعده «متعهد شده است.»

این بیانیه ضمن درخواست از طالبان برای خودداری از «استخدام و آموزش تروریست‌ها و جمع آوری کمک مالی برای آنها» اعلام می‌کند، طالبان وعده داده است تا «ضمانت دهد مناطق تحت کنترل آن‌ها برای تهدید علیه هر کشور دیگری مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.»

خلیل زاد همچنین در آخرین سفر خود به پاکستان و هند نیز مذاکرات جداگانه‌ای با مقامات این کشور‌ها برگزار خواهد کرد، کشور‌هایی که دیدگاه‌های به شدت متفاوتی در مورد افغانستان دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار