ژان کلود یونکر در خصوص از دست رفتن علاقه جمعی میان اعضای اتحادیه اروپا هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا چند روز پیش از نشست سران اتحادیه اروپا با موضوع آینده این اتحادیه که در رومانی برگزار خواهد شد، تجزیه و تحلیل بی‌پرده‌ای از وضعیت اتحادیه اروپا ارائه کرد.

بنا بر اظهارات او اتحادیه اروپا «علاقه جمعی» خود را از دست داده است.

یونکر در مصاحبه با یک رسانه مجارستانی اظهار کرد «ما یکدیگر را دوست نداریم. پنج یا شش سال پس از جنگ جهانی دوم این علاقه وجود داشت. با این حال، امروز برای اروپایی‌ها نسبت به سال ۱۹۵۲ باید خیلی راحت‌تر باشد که به هم علاقه داشته باشند».

یونکر در این خصوص گفت تعامل چند دهه‌ای با سیاستمداران انگلیسی برای او کاملا این مطلب را روشن کرده است که آن‌ها در اتحادیه اروپا احساسی که در خانه داشتند، ندارند.

او در ادامه افزود در انگلیس از ابتدا «اتحادیه اروپا به طور سیستمیک تحقیر شده بود و در نهایت باز پس زده شد».

رئیس کمیسیون اروپا همچنین از کاهش شدید علاقمندی در میان نخبگان سیاسی انگلیس نسبت به اروپا انتقاد کرد.

با این حال، او که قرار است در پاییز آینده بازنشسته شود اظهار کرد فکر نمی‌کند به غیر از انگلیس کشور دیگری بخواهد از اتحادیه اروپا خارج شود.

نشست سران اروپا در رومانی در ۹ مه و پیش از انتخابات این اتحادیه (۲۶ مه) برگزار خواهد شد. سران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قصد دارند در این نشست مسیری را که باید توسط همه جامعه سیاسی اروپایی طی شود به بحث و گفتگو بنشینند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار