سرمربی تیم والیبال شهرداری ورامین گفت: برای تیم‌های حاضر در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا پیروزی مقابل نماینده کشورمان به منزله شکست دادن تیم ملی ایران است.

رحمان محمدی راد سرمربی تیم والیبال شهرداری ورامین در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: در این دوره از مسابقات جام باشگاه‌های آسیا مربی تیم ژاپن (پاناسونیک) گفته بود: "چون تیم ژاپن جام قهرمانی در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را نبرده است همه در باشگاه به کار گرفته شدند تا تیم ما به این هدف برسد."

محمدی‌راد: اعتبارمان در والیبال آسیا را به راحتی دست نیاورده‌ایم

او تصریح کرد: تیم‌های دیگر آسیا مانند هند و قطر هم همین گونه بودند، آن‌ها دنبال کسب جام قهرمانی بودند و از بازیکنان خارجی خوبی استفاده کرده بودند. ما اعتباری را که امروز در والیبال آسیا داریم راحت به دست نیاورده ایم، اما چون سال‌ها قهرمان این مسابقات بودیم نگاه سطح پائینی به آن می‌کنیم در صورتی که حتی در ذهنمان هم نباید نگاه ضعیفی به بازی‌های آسیایی داشته باشیم. تیم‌های دیگر آسیا اهمیت زیادی برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا قائل هستند و شکست دادن نماینده ایران برای آن‌ها مانند شکست دادن تیم ملی ایران است.

نمی‌توانم مسابقات جام باشگاه‌های آسیای قبلی را قضاوت کنم

او تصریح کرد: این اولین حضور من در جام باشگاه‌های آسیا بود و نمی‌توانم در ارتباط با سطحش نسبت به سال‌های گذشته صحبت کنم، اما دوستانی که همراه من بودند و مسابقات سال‌های گذشته را نیز تجربه کرده بودند می‌گفتند نسبت به سال‌های گذشته سطح مسابقات امسال بالا‌تر بود. تیم‌های قدرتمندی در این مسابقه حضور داشتند حتی نمایندگان هند، قطر، تایلند و قزاقستان هم خیلی پر قدرت با بازیکنان خارجی ظاهر شده بودند و حتی اگر تیم‌های قزاقستان و هند در گروه‌های دیگر بودند به طور حتم از گروهشان صعود می‌کردند، در مرحله نیمه نهایی نیز بازی‌های خیلی نزدیکی را شاهد بودیم.

فدراسیون والیبال کار ما را در ارجعیت قرار داد

محمدی راد افزود: فدراسیون در کار اجرایی با تیم ما همکاری زیادی کرد و ما را در ارجعیت قرار داد، اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور اعزام به این مسابقات هزینه‌های زیادی برای تیم‌ها دارد. پول هواپیما، هتل و اقامت برای تیم ورامین هزینه سنگینی داشت به همین خاطر فکر می‌کنم اگر بیاییم و میزبانی این مسابقات را در کشورمان بر عهده بگیریم هم در هزینه‌ها صرفه جویی کردیم و هم یک منبع درآمد زایی برای ما می‌شود.

مهم این بود که بازیکنانم به جایگاه واقعی خودشان در والیبال ایران برسند

سرمربی تیم شهرداری ورامین اظهار داشت: چهار بازیکن من به اردو تیم ملی دعوت شدند و من نمی‌خواستم که فرصت را از ملی پوشانم بگیرم به همین خاطر با مدیرعامل باشگاه صحبت کردم که چند بازیکن از تیم‌های دیگر بگیریم. فدراسیون پوریا فیاضی را در ادامه بازی‌ها برای ما فرستاد و الان هم او در اردو تیم ملی است. در هر حال من توقع زیادی از کسی نداشتم.

انتخاب بازیکنانمان را به عنوان بهترین‌های آسیا عادلانه می‌دانم

او در ادامه گفت: انتخاب سه بازیکن از تیم خودمان را به عنوان بهترین‌های آسیا عادلانه می‌دانم، چون بازیکنان تیم‌های دیگر هم قوی بودند. تیم‌های دیگر سعی می‌کردند از افراد و ترکیب خاصی در بازی‌ها استفاده کنند، اما ما از تمامی بازیکنانمان استفاده کردیم و سعی داشتیم تا همه را آماده نگه داریم.

از باخت مقابل ژاپن استفاده کردیم

محمدی راد ادامه داد: در اولین بازی مقابل ژاپن سعی کردیم از بازیکنانی که کمتر بازی کردند استفاده کنیم و باختیم، اما از این باخت در فینال استفاده زیادی کردیم. در بازی فینال هم ۲ ست باختیم، اما این تیم ما نبود که بد بود بلکه نماینده ژاپن بالاتر از سطح خودش بازی می‌کرد، من سعی کردم روحیه بازیکنانم را حفظ کنم تا اینکه بازیکنان حریف خسته شدند و آن وقت بود که مجموعه ما اعتماد به نفس گرفت و ۲ ست قبل را جبران کرد و بر سر یک سری امتیاز‌ها با بازیکنان ژاپن جنگیدیم.

محمدی راد در ارتباط با ادامه همکاری اش با تیم شهرداری ورامین گفت: الان از لحاظ ذهنی نمی‌توانم تصمیم درستی بگیرم و در آینده در ارتباط با این موضوع تصمیم می‌گیرم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار