سیزدهمین جشنواره استانی تئاتر کودک و نوجوان با معرفی برگزیدگان در دیر پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،   هفت اثر در سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان استان بوشهر با هم رقابت کردند که در بازیگری مرد بخش نوجوانان، هادی روشن‌روان برای نمایش «ماجرای ساحل سنگی» رتبه اول را به دست آورد، سیدعباس باخدا و مجتبی شعبانی برای نمایش «ماجرای ساحل سنگی» به طور مشترک دوم شدند و امیرحسین مؤذنی و سلمان حسین‌پور برای نمایش «بی‌بی کوچیکه» به طور مشترک رتبه سوم  را کسب کردند.

در بازیگری زن بخش نوجوانان هم لاله شایان‌فر برای «ماجرای ساحل سنگی» اول شد، پریا هوشمند برای «وقتی همه خوابیم» و مطهره فخری برای «بی‌بی کوچیکه» به طور مشترک رتبه دوم را کسب کردند و آیدا فولادی برای «بی‌بی کوچیکه» و زهرا جوی برای «ساحل سنگی» رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

در بازیگری کودک بخش پسران، بدون اولویت امیرمحمد میلکی، محمدرضا ابراهیمی و علی‌اصغر میگویی از نمایش «وقتی همه خوابیم» انتخاب شدند و در بخش دختران هم بدون اولویت آوا دارایی، روژینا هوشمند و حنانه موحدی از نمایش «تنبلو و دیو»، عسل یاوری از نمایش «گرگم و گله می‌برم» و روژا بهمنش از نمایش «کدو قلقله‌زن» انتخاب شدند.

در بخش کارگردانی سیدحسین فدایی‌حسین برای «ماجرای ساحل سنگی»، ندا حیدری برای «گرگم و گله می‌برم» و امین خیاط برای «وقتی همه خوابیم» به ترتیب به مقام اول تا سوم رسیدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر دیشب در آیین پایانی سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان استان بوشهر گفت: تئاتر کودک می‌تواند به جامعه هویت ببخشد و ابزاری برای انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی به این نسل باشد.

فاطمه کرمپور با بیان اینکه تئاتر آموزش غیرمستقیم به کودکان است، بیان کرد: باید آموزه‌های دینی و فرهنگی را از طریق تئاتر درست به کودکان انتقال دهیم؛ بنابراین تئاتر‌هایی که اجرا می‌شوند باید با مطالعه دقیق همراه باشد.

وی ادامه داد: کسانی که در زمینه تئاتر کودک و نوجوان کار می‌کنند در این راه خستگی به خود راه ندهند و ما هم از شهرستان دیر برای برگزاری این جشنواره در سال‌های آتی حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس نیز گفت: هنرمندان شهرستان دیر در حوزه فرهنگ و هنر در استان بوشهر سرآمد هستند و در کشور هم خوش درخشیده‌اند.

سکینه الماسی افزود: اگر اعتبارات هنر از فرهنگ تفکیک شود و هر کدام در حوزه‌ها و معاونت‌های اختصاصی هزینه شود نقش مهمی در حل مشکلات هنرمندان دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر هم گفت: تئاتر کودک تمرین بازیگری نیست بلکه تمرین و آموزش مهارت‌های زندگی و آمادگی برای آینده است.

غلامرضا ناطقی‌پور تئاتر کودک را رسانه گروهی و تمرین با هم کار کردن دانست و عنوان کرد: تئاتر کودک پایه همه تئاتر‌هاست و پرورش‌دهنده بازیگرانی است که امسال نماینده شهرستان دیر و استان بوشهر در جشنواره فجر بودند.

انتهای پیام/ک

پایان جشنواره استانی تئاتر کودک و نوجوان استان بوشهر

برچسب ها: تئاتر ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.