مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، ۵۲ معلم نمونه شامل ۲۴ معلم استانی و ۲۸ معلم شهرستانی در سمنان تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد دستورانی مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم با اشاره به برگزاری همایش شهرستانی و استانی تجلیل از معلم نمونه، گفت: برگزاری ۱۲ همایش در سراسر استان سمنان که به طور رسمی از پنجشنبه دوازدهم اردیبهشت با غبارروبی مزار شهدا شهرستان دامغان آغاز شد، از برنامه‌های هفته معلم در این استان است که همایش استانی در روز هفدهم اردیبهشت با حضور معاون وزیر برگزار خواهد شد.

 وی افزود: همزمان با این هفته یک هزار معلم در استان نیز به همت انجمن اولیاء و مربیان قدردانی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین گفت: ۲۵ هزار نفر از طریق آزمون ورودی جذب آموزش و پرورش کشور می‌شوند که سهم این استان یک هزار نفر است.

وی با اشاره به گزینش ۹۰ هزار دانشجو معلم در سال ۹۹-۹۸، افزود: اشتغال پایدار برای ۱۱۵ هزار نفر از قشر تحصیل کرده در سال تحصیلی جدید فراهم می‌شود.

دستورانی اظهارداشت: ۵۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به ساخت، تجهیز و استانداردسازی گرمایشی مدارس استان سمنان اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: اکنون در حوزه آموزش و پرورش ۷۳ طرح عمرانی با اعتبار ملی و با کمک خیران در استان سمنان در حال اجرا است‌
دستورانی تاکید کرد: از مجموع طرح ها، ۲۰ طرح در مرکز سمنان و بقیه با توزیع متوازن در شهرستان‌های استان در حال اجرا است.
به گفته وی با اجرای طرح ایران مهارت، تاکنون هشت هزار و ۷۳۶ دانش آموز در استان سمنان با مهارت آموزی آشنا شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه میانگین مهارت آموزی در استان سمنان، ۱۴ درصد از میانگین کشوری در طرح ایران مهارت بالاتر است، اظهار داشت: نیازسنجی دانش آموزان در دوره اول متوسطه، شناسایی ظرفیت‌های کسب و کار هر منطقه و کاهش شهریه از جمله علت‌های دستیابی به این موفقیت بود.

وی گفت: برنامه‌ها در سال ۹۸ با هدف تحصیل ۴۷.۵ درصد دانش آموزان در رشته‌های مهارت آموزی در هنرستان‌ها و دبیرستان‌های کار و دانش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد: به روز نبودن تجهیزات هنرستان‌ها و دبیرستان‌های کار و دانش این استان عمده‌ترین مشکل در تحقق این مساله است.

استان سمنان ۱۲۰ هزار دانش آموز و هشت هزار و ۷۰۰ نفر معلم در یک هزار و ۱۰۰ فضای آموزشی با ظرفیت پنج هزار و ۳۲۶ کلاس درس دارد.

انتهای پیام / گ

جزئیات برنامه های هفته بزرگداشت معلم در استان سمنان

برچسب ها: فرهنگیان ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.