استاندار بوشهر از پایان موفقیت آمیز رزمایش پدافند پرتوی شهدای خلیج‌فارس در شهر بوشهر خبر داد.

رزمایش پدافند پرتویی بوشهر با موفقیت پایان یافتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در پایان عملیات رزمایش پدافند پرتوی شهدای خلیج فارس افزود: همکاری و استقبال بسیار خوب مردم با عوامل رزمایش پدافند پرتویی از مهم‌ترین موضوعات این رزمایش بود.

وی تصریح کرد: در این رزمایش حدود هزار و ۲۰۰ نفر از ساکنان اطراف نیروگاه اتمی بوشهر اسکان اضطراری شده و ۱۰۰ نفر از حادثه دیدگان هم از طریق دریا به مکان امن برده شدند ضمن اینکه برای ۸۱۳ نفر هم رفع آلایندگی صورت گرفت.

استاندار بوشهر ادامه داد: دومین مانور پرتویی شهدای خلیج فارس یک مانور مردم محور بود که مردم، نیروگاه اتمی و دستگاه‌های اجرایی، سه ضلع مهم آن به شمار می‌رفتند.

گراوند با قدردانی از تمام کارگروه‌های رزمایش پدافند پرتویی شهدای خلیج فارس گفت: در اجرای این مانور هیچ مشکلی برای نیروگاه اتمی بوشهر ایجاد نشد و این نیروگاه در مسیر فعالیت خود همچنان با قدرت در حال کار است.

وی  یادآور شد: تیم ارزیابی مانور، یک نظرخواهی از مردم در ارتباط با مانور داشته باشد ضمن اینکه نقاط قوت و ضعف رزمایش نیز باید شناسایی شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: با توجه به اهمیت برگزاری این گونه مانور‌ها از سازمان پدافند غیرعامل کشور درخواست می‌شود مانور پرتویی را به صورت سالانه برنامه ریزی کنند.

گراوند از مدیرعامل و جانشین مدیرعامل پدافند غیرعامل کشور، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و نیرو‌های نظامی، انتظامی و سپاه، ارتش و همه برگزار کنندگان رزمایش پرتوی شهدای خلیج فارس قدردانی کرد.

دومین رزمایش پرتوی بوشهر ۱۲ اردیبهشت ماه در محل و شعاع پنج کیلومتری نیروگاه اتمی بوشهر برگزار و هزار نفر از ساکنان روستا‌های هلیله، بندرگاه و شهرک مروارید در حاشیه نیروگاه از طریق دریا و خشکی تخلیه و به محل کمپ اسکان اضطراری در دانشگاه آزاد عالیشهر انتقال یافتند.

انتهای پیام /م

رزمایش پدافند پرتویی بوشهر با موفقیت به پایان رسید

برچسب ها: حوادث ، امداد و نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.