تمرین منطقه‌ای بهداشت و درمان اضطراری با حضور سه تیم از جمعیت هلال احمر استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهردر روستا‌های سنا، درویشی و چاهگاه بخش شُنبه شهرستان دشتی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جانشین مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: با توجه به زلزله فروردین سال ۹۲ و تخریب روستا‌های بخش شُنبه در این حادثه، تمرین منطقه‌ای بهداشت و درمان اضطراری در این روستاها برگزار شد.

احسان ایزدپناه افزود: در این زمینه صد نفر از تیم‌های بهداشت و درمان، داوطلبان و جوانان شامل پزشک، دندانپزشک، پرستار، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس بهداشت تغذیه، روان شناس، ماما، تکنیسین دارویی و تعدادی از داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جمعیت هلال احمر خدمات بهداشتی و درمانی به صورت رایگان به مردم ارائه می‌کند.

جانشین مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به ارائه خدمات تیم‌های داوطلبان و تیم‌های حمایت‌های روانی سحر به مردم در این مانور، بیان کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی، آموزش مهارت‌های زندگی، مدیریت بحران، آمادگی در برابر مخاطرات، امداد و کمک‌های اولیه، برگزاری کارگاه کارآفرینی، ارائه خدمات به مددجویان و بیماران سخت درمان، از دیگر برنامه‌های کاروان سلامت بود.

ایزدپناه گفت: در این طرح ۱۲۴۳ نفر از خدمات به صورت رایگان استفاده کردند.

کارشناس مسئول اضطراری معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر کشور نیز درباره این طرح گفت: تیم‌های BHCU (تیم‌های درمان اضطراری) و RDH (بیمارستان سریع الاحداث) در این تمرین حضور داشتند؛ تیم‌های که با استفاده از سامانه مجهز و تیم‌های اضطراری در زمان سانحه به حادثه دیدگان ارائه می‌‌کنند و  حضور در چنین تمرین‌هایی باعث می‌شود شرایط مناسبی در زمان بحران داشته باشیم.

حیدر داوودی افزود: این طرح در دهه فجر به صورت منطقه ای و استانی در مناطقی که در سال‌های اخیر دچار زلزله شده اند، اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ک

تمرین منطقه‌ای بهداشت و درمان اضطراری در روستاهای شنبه اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.