نشست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مازیار حسینی معاون وزیر راه و شهر سازی در دویست و سی نهمین جلسه شورای مرکزی کشور در شیراز با اشاره به اینکه  ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب اقدام  طرح در کشور ساخته می‌شو،گفت: سازمان نظام مهندسی با ۵۰۰ هزار عضو بزرگترین تشکل حرفه‌ای در کشور است.

 وی بیان کرد: این سازمان با ۲۰ سال سابقه و همکاری بین مهندسان، باعث بهتر شدن در اوضاع ساخت و ساز شده است.

حسینی  با بیان اینکه در سیلاب اخیر بیش از ۱۶۰ هزار واحد مسکونی خسارت دیده است، افزود: وقتی به حریم مسیل‌ها تجاوز می‌کنیم و در محاسبات مسکن سازی به قانون ساخت و ساز‌ها توجه نمی‌شود خسارت‌ها تصاعدی افزایش پیدا می‌کند.

معاون وزیر راه و شهر سازی تصریح کرد: تجربه نشان داده است که هر قدر سازمان‌های نظام مهندسی و ضوابط و مقررات تقویت شود در واقع یک سرمایه گذاری انجام شده است.

وی با  اشاره‌ای  به وضعیت ساخت و ساز مسکن اظهار کرد: چهار صد هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی شامل دویست هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید، صد هزار واحد در بافت‌های فرسوده و حدود صد هزار واحد در روستا‌های کشور ساخته می شود.

حسینی ادامه داد: با تکمیل چهارصد هزار واحد مسکونی مسکن مهر در کنار طرح اقدام ملی، گام بلندی در راستای تحرک بخشی به صنعت ساختمان برداشته می شود.

همچنین سعید زرندی معاون امور املاک و کاداستر ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این نشست تاکید کرد: در سازمان ثبت اسناد کشور تلاش شده است که از ظرفیت‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان استفاده شود به طوری که تا کنون طبق تفاهم نامه امضا شده، چهار هزار نفر نقشه بردار عضو سازمان نظام مهندسی با ثبت اسناد همکاری می‌کنند.

وی بیان کرد: طبق تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان، تلاش شده است که رفت و آمد‌های مردم برای کسب مجوز ساخت و صدور سند به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

زرندی به اجرای طرح کاداسک (مدیریت زمین) در کشور هم اشاره کرد و گفت: خساراتی که در سیل اخیر به منازل مسکونی وارد شد به دلیل نبود اجرای طرح کاداس بوده است.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در لوایح کاداس اجازه داده نمی‌شود در هیچ نقطه‌ای از کشور متعارض پیدا شود.

 با دستور کار قیمت گذاری و تعرفه خدمات نظام مهندسی و همچنین تبادل نظر در خصوص اجلاس هیئت عمومی و انتخابات آینده شورای سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از یازدهم در هتل  شیراز آغاز شده  و تا  سیزدهم اردیبهشت ماه امسال ادامه دارد.

در حال حاضر  بیش از سی هزار مهندس و متخصص عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس هستند.

انتهای پیام/ت

برگزاری نشست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در شیراز

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار