وزیر ارتباطات گفت: برای مدیریت فضای مجازی کشور باید قانون تعیین کرد و با قانون از مشکلات پیشگیری و جلوگیری کرد.

ضرورت پیگیری جدی نظام مقابله با فضای مجازیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در همایش ملی رسانه‌های نوین و شکل‌دهی نهاد‌های اجتماعی گفت: در گذشته شیوه ترویج اخبار سینه به سینه و نسل به نسل و بعد از آن توسط علم و صنعت چاپ و نشر داده می‌شد.

وی با اشاره به اینکه امروز چیزی که در فضای رسانه در حال رخ داد است افزود: بازگشت به شیوه قدیمی که توزیع اخبار به وسیله شبکه‌های اجتماعی که هر فرد منبع خبر و دریافت کننده خبر است.

وی بیان کرد: امامان ما در زمان خود برای ترویج اخبار از چه روشی استفاده می‌کردند و چه مکانیزمی طراحی کرده بودند نظامی به نام نظام وکالت وجود داشت.

آذری‌جهرمی با اشاره به اینکه چه شده است که امروز با یک پدیده به اسم فضای مجازی روبه‌رو شدیم و خودمان را منفعل نشان می‌دهیم افزود: شیعه در سخت‌ترین شرایط ترویج افکارش را داشته است و منفعل نشده است.

وی با بیان اینکه ظرفیتی بالاتر از شبکه‌های اجتماعی و قلوب انسان‌ها نیست که در فطرت انسان است گفت: باید اول به ذات رسانه پرداخت و اگر روایت داشته باشی می‌توانید در فضای مجازی حرف برای گفتن داشته باشید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه هیچ گفتمانی بالاتر از گفتمان پیامبر رحمت (ص) وجود ندارد و باید این گفتمان را در فضای مجازی منتشر کرد بیان کرد: در گفتمان اسلام دروغ و تهمت جایی ندارد و البته بعضی‌ها به اسم گفتمان انقلابی دروغ و تهمت می‌زنند که جایی در اسلام ندارد.

وی با بیان اینکه با نگاه انتقادی و مطالبه‌گری می‌خواهیم دولت را ناکارآمد جلوه دهیم که به کجا برسیم گفت: روایت ما باید گفتمان انقلاب اسلامی باشد که فرموده مقام معظم رهبری است و اگر بر این اساس در فضای مجازی روایتگری کردیم رشد پیدا خواهیم کرد، اما اگر اینگونه نباشد و به‌دنبال جریان‌سازی علیه خودمان باشیم شکست خواهیم کرد.

آذری‌جهرمی با اشاره به اینکه بعضی وقت‌ها حرف‌هایی که علیه فضای مجازی گفته می‌شود احساس می‌کنم که این حرف‌ها از سوی جریانات ضدانقلابی است تا ما رشد نکنیم افزود: باید از این فضا علیه دشمن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه قوانین و مقررات رسانه در فضای حقیقی باید در فضای مجازی هم تعیین شود گفت: برای مدیریت فضای مجازی کشور باید قانون تعیین کرد و با قانون از مشکلات پیشگیری و جلوگیری کرد و اگر این فضا قانونمند و نظام‌مند نشود آثار آن باعث می‌شود نتوانیم از مزیت‌های این فضا بهره ببریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه به فرض بومی کردن فضای مجازی مشکلات ما حل نخواهد شد عنوان کرد: همان‌طور که خیلی‌ها آرزوی حذف جمهوری اسلامی ایران از نقشه دنیا را به گور بردند آقای ترامپ هم خواهد برد.

انتهای پیام/س

ذات رسانه‌های اجتماعی داشتن روایت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار