رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: سال گذشته ۸۳۰ هزار تن کالا از استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سعید نبیل رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در جلسه صادرات غیر نفتی گفت: سال گذشته ۸۳۰ هزار تن کالا شامل نایلون، آهن، سیم و کابل، مواد نفتی، چیپس، سرلاک، مواد شوینده، پسته و عسل از استان به خارج از کشور صادر شد.

نبیل، ارزش کالا‌های صادر شده را ۶۸۰ میلیون دلار بیان کرد.

وی افزود: این میزان صادرات، نتیجه عملکرد ۲۲۲ واحد صادراتی است که از نظر ریالی ۲۶ درصد و از نظر وزنی ۱۲ درصد رشد داشته است.

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، کشور‌های عمان، کویت، عراق (۵۶ درصد)، ترکیه، افغانستان، امارات و سوریه مقصد کالا‌های صادراتی استان بوده است.

نبیل مهمترین مشکلات بخش صادرات استان را نقدینگی دانست و ادامه داد: رویکرد امسال، توسعه تجارت است و پذیرش هیئت‌های تجاری از اوکراین، عراق و اقلیم کردستان، بازدید رایزن کشور‌های آلمان، روسیه و تاجیکستان از توانمندی‌های استان در حوزه کشاورزی و برگزاری همایش تقدیر از صادرکنندگان در همین زمینه صورت گرفته است.

رئیس اتاق صادرکنندگان استان هم گفت: صادرات در سال ۹۷ کاهش پیدا کرده و تقریبا همه تشویق‌های صادراتی برداشته شده است و مشکل نقل و انتقال مالی روز به روزافزایش می‌یابد.

مهدی بخشنده افزود: اختیارات استان‌ها در زمینه صادرات و همچنین حمایت از فعالان اقتصادی باید بیشتر شود که در شرایط کنونی به نفع مردم است، زیرا صادرکنندگان توانایی مقابله با جنگ اقتصادی را دارند.

انتهای پیام/ک

جلسه صادرات غیر نفتی در استان قزوین

برچسب ها: صادرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار