بنابر اعلام مدیر آژانس پروژه‌های تحقیقاتی-دفاعی پیشرفته آمریکا، واشنگتن تا پایان سال ۲۰۱۹ دو موشک مافوق صوت پیشرفته را آزمایش می‌کند.

آزمایش دو موشک هایپرسونیک پیشرفته آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۹به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا قصد دارد دو موشک مافوق صوت را که در حال حاضر، به طور مشترک توسط آژانس پروژه‌های تحقیقاتی- دفاعی پیشرفته آمریکا و نیروی هوایی این کشور طراحی شده است را تا پایان سال جاری میلادی ۲۰۱۹ آزمایش کند.

«استیون واکر» مدیر آژانس پروژه‌های تحقیقاتی-دفاعی پیشرفته آمریکا در یک کنفرانس خبری در واشنگتن گفت: امیدواریم دو موشک مافوق صوت را تا پایان سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۲۰ آزمایش کنیم.

این آژانس در ماه مارس موفق شد قرارداد ۶۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری برای تولید موشک مافوق صوت به امضا برساند.

سال گذشته، مایکل گریفین، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور تحقیق و مهندسی تجهیزات گفته است قابلیت‌هایاین موشک‌ها بالاترین اولویت فنی برای آمریکاست.

موشک‌های مافوق صوت، با سرعت ۷۶۷ مایل در ساعت، دستکم ۵ برابر سریعتر از سرعت صوت حرکت می‌کنند و قابلیت پرتاب از زمین و دریا به هوا را دارند. در حال حاضر، آمریکا، روسیه و چین به این فناوری دست یافته‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، قدرت نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بروسلی
۲۱:۳۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
برام آرزو شده یکبار همین موقع آزمایش این موشکها وزیر امورخارجه کشور ما از انجام این آزمایشات آمریکا برای جامعه جهانی اظهار نگرانی کند!!
مگر کشور ما بارها با انجام آزمایش موشکهای دفاعی توسط وزارت خارجه آمریکا مورد تخریب در فضای رسانه ای مورد بهره برداری قرار نگرفته است.
الان وقتشه که اظهار نگرانی شدیدی از این آزمایشات داشته باشیم و آنرا برای سلامت جامعه جهانی و کشورهای منطقه و کره زمین مورد نکوهش و بازخواست قرار دهیم.

قطعا استفاده از شیوه خود آمریکا برای تهدید بودن علیه کشورهای حامی و غیر حامی او می تواند مردم آن کشورها را در ترس التهاب و دلهره و نفرت از آمریکا فرو ببرد و خود آمریکایی ها را شوکه کند.
امیدواریم این موارد در سیاست های ایران مورد دقت واقع شود و از برخی همین نکات ریز برای تخریب کشور آمریکا و ایجاداجماع جهانی ملتها علیه او استفاده شود
یا علی مدد
آخرین اخبار