وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد برای مقابله با تهدیدهای موشکی روسیه و چین، در حال طراحی برنامه فضایی پیچیده‌ای است.

برنامه آمریکا برای مقابله با حمله موشکهای فراصوت روسیه و چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در حال بررسی طرح استقرار موشکهای فضاپایه و حسگرهای جدید است.

وب‌سایت فری‌بیکن به نقل از مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گزارش داد پنتاگون به منظور مقابله با «تهدیدهای روزافزون حمله موشکهای فراصوت چین و روسیه» در حال بررسی طرح استقرار موشکهای فضاپایه و حسگرهای جدید است.

به گفته مایکل گریفن، معاون بخش تحقیقاتی و مهندسی پنتاگون، قرار است یک شبکه از 1000 موشک رهگیر در پرتابگرهای ماهواره‌ای مستقر شود. هزینه اجرای این طرح  نزدیک به 20 میلیارد دلار است.

مایکل گریفن پیش از این نیز در نشستی در کنگره آمریکا گفته بود: «ما نمی‌توانیم بدون استفاده از عرصه فضایی در زمینه دفاع موشکی کار خاصی انجام دهیم، خلاصه اینکه در حال حاضر سامانه‌هایی را در اختیار نداریم که ما را به صورت مداوم و جامع از آنچه که بر روی کره زمین می‌گذرد، آگاه کند».

این مقام دفاعی آمریکا دلیل این طرح هزینه‌بر را افزایش روزافزون تهدیهای موشکی می‌‌داند که برای مقابله با آنها طرحهای فضاپایه ضروری است.

به نوشته فری‌بیکن، دولت چین اخیراً ده‌ها موشک فراصوت را آزمایش کرده که هدف اصلی از طراحی آنها هدف‌ قراردادن آمریکا است. روسیه نیز در زمینه ساخت موشکهای فراصوت به‌‌ سرعت در حال پیشرفت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
ایران هم باید کار روی موشک های فراصوت را شروع کند. ما هم باید پابپای آنها حرکت کنیم.
آخرین اخبار