مدیر آموزش وپرورش شهرستان خاتم گفت: معلمان ادامه دهندگان نقش انبیا در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مدیر آموزش وپرورش شهرستان خاتم به مناسبت ١٢اردیبهشت روز معلم پیام تبریکی صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است.

بسمه تعالی

معلم مقام والایى است­، مقامى است که خداى تبارک و تعالى از آن تعظیم فرموده است نقش معلم در جامعه نقش انبیا است، انبیا معلّم بشر هستند.

دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت آیت الله استاد مطهرى این معلم نمونه و اسوه تقوا به‏ عنوان روز معلم نام‌گذاری شده تا همواره و همه ساله ضمن بزرگداشت خاطره آن رادمرد بزرگ و مجتهد و فیلسوف بلندآوازه، از زحمات بى‏‌شائبه و ایثارگرانه طبقه عظیم معلمان که وظیفه سنگین آموزش و پرورش کودکان، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را بر عهده دارند قدردانى گردد ایشان به عنوان معلمی نمونه در اخلاق، مهذب نفوس، متعهد به اسلام و جمهورى اسلامى ‏و یک مرد وارسته ‏به تمام معنا است.

شغل معلمى یک حرکت والای آموزشی است از انبیا تا اولیا، فلاسفه و علما و تا فرهنگى‏‌هایی که امروزه در جامعه فعال و کوشا هستند چرا که در عالم هیچ موجودى به پایه انسان نمى‌‏رسد و هیچ شغلى به پایه انسان‌‏سازى نمى‏‌رسد، پس شغل معلمی بسیار بزرگ و شریف است هر چه شغل عظیم باشد، مسئولیت به همان مقدار بزرگ و عظیم است.

معلم امانت‏دارى است که انسان امانت اوست همه سعادت‏‌ها و همه شقاوت‏ها انگیزه‏‌اش از مدرسه‏‌هاست و کلیدش دست معلمان است باید معلمین توجّه داشته باشند اولاً به شغل شریف خودشان که شغل انبیاست و ثانیاً به مسئولیت خودشان که همان مسئولیت انبیاست، معلمان هم همان مسئولیت و همان شرافت را دارند.

کانّه فرهنگ سایه‏‌اى است از نبوت و فرهنگى‏‌ها سایه‏‌اى از پیامبران هستند. این سایه باید آن طورى عمل کند که ذى ظلّ عمل کرد.

تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان، به دست توانای معلمان دلسوز جامعه است. معلمان باید تربیت اسلامى را الگوی خود قرار دهند، که هم یک تربیت انسانى است، و هم یک تربیت صحیح در هدایت به سوی صراط مستقیم است. روز معلم را به تمامی زحمت کشان عرصه آموزش و پرورش تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

محمدحسین شکیبامدیرآموزش وپرورش شهرستان خاتم

انتهای پیام/ی

نقش معلم در جامعه نقش انبیا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار