رئیس کمیته امداد کشور صبح امروز به کرمانشاه سفر کرد .

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فتاح رئیس کمیته امداد کشور صبح امروز به کرمانشاه سفر کرد .

وی در بدو ورود به استان با بازوند استاندار کرمانشاه دیدار کرد .

سفر رئیس کمیته امداد کشور به کرمانشاه

فتاح سپس به دیدار آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه رفت .

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمانشاه گفت: کرمانشاه استان ضعیفی است و نیازمند توجه ویژه کمیته امداد است.

آیت الله مصطفی علما اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) توانایی‌های خوبی برای اعطای وام‌های اشتغال زا، ساخت منازل و دیگر امور عمرانی دارد و این استان با توجه به شرایط سختی که دارد نیازمند توجه بیشتر است.

وی گفت: یکی از درخواست‌ها از کمیته امداد مشارکت در ساخت زائر سرا جهت اقشار ضعیف استان کرمانشاه می‌باشد که ساخت این زائر سرا می‌تواند دل بسیاری از مشتاقان زیارت امام رضا (ع) را که توانایی مالی اندکی دارند را شاد کند

سفر رئیس کمیته امداد کشور به کرمانشاه

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تا به امروز ۵۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ساخته و تحویل شده است.

 پرویز فتاح در سفر یکروزه خود به استان کرمانشاه در دیدار با آیت الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، به تشریح خدمات امداد در استان و کمک‌های جمع آوری شده مردمی در سال گذشته پرداخت.

فتاح با اشاره به عملکرد مطلوب کمیته امداد در تمامی عرصه‌های خدمات رسانی به محرومین، به خدمات این نهاد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: ساخت ۵۴۰۰ واحد مسکونی در این مناطق را متعهد شده بودیم که خوشبختانه تا به امروز ۵۲۰۰ واحد ساخته و تحویل شده است.

وی با بیان اینکه ساخت مابقی واحد‌ها به خاطر جابجایی چندین روستا به تاخیر افتاد، گفت: امروز نیز شاهد افتتاح ۱۲۲ واحد مسکونی دیگر هستیم و افتخار داریم اعلام کنیم مسئولیت خود را در بحث زلزله کرمانشاه به خوبی انجام دادیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه به خدمات این نهاد در حوزه اشتغال استان هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به حدود پنج هزار نفر در کرمانشاه پرداخت شد که بیش از درصد تعیین شده برای این استان بود.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به این میزان استقبال از تسهیلات اشتغالزایی، امسال سهم این استان را به دو برابر افزایش خواهیم داد.

وی به کمک‌های جمع آوری شده در استان در سال گذشته هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته علی رغم فشار‌های اقتصادی در مجموع کمک‌های جمع آوری شده در استان در بحث زکات، صدقات و سایر موارد حدود ۷۲ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۱۳۹۶ با رشد خوبی همراه بود.

وی افزود: همچنین علی رغم شرایط اقتصادی موجود بازهم در جریان سیل اخیر در کشور سخاوت مردم کرمانشاه را شاهد بودیم و در مجموع برای کمک به سیل زدگان استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان شش میلیارد تومان کمک مردمی در کرمانشاه جمع آوری شد.

فتاح تصریح کرد: این کمک‌ها از سوی مردم کرمانشاه و به ویژه مردم شهرستان‌های زلزله زده بسیار با ارزش است چرا که خود این مردم در اوج نیاز هستند، اما سخاوتمندانه به یاری مردم سیل زده شتافتند.

 

 

انتهای پیام/د

رئیس کمیته امداد کشور به کرمانشاه آمد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.