رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: در سال ۹۷ مودیان خیر کرمانشاهی با پرداخت ۱۵ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان زکات، رتبه اول کشور را از نظر تحقق برنامه به خود اختصاص داده اند.

مودیان خیر کرمانشاهی بیش از پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کردندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه رضا طاهری، رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد استان کرمانشاه در همایش روسای سازمان تبلیغات اسلامی با محوریت ترویج و تبلیغ زکات از سوی مبلغان در شهرستان گیلانغرب، گفت: بیش از ۸۲ درصد از مجموع روستا‌های دارای اقلام زکات در استان کرمانشاه، این واجب الهی را پرداخت می‌کنند.

طاهری با بیان اینکه مودیان خیر کرمانشاهی در سال ۹۷ بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند، افزود: این میزان زکات جمع آوری شده نسبت به برنامه ابلاغی سال گذشته ۱۶۸ درصد رشد داشته و کرمانشاه از نظر تحقق برنامه در کشور رتبه اول را کسب کرده است.

وی ادامه داد: ۶۲ درصد از زکات جمع آوری شده در سال ۹۷ به منظور فقر زدایی و در امور محرومین هزینه شده و ۳۸ درصد نیز صرف ساخت و مرمت ۱۴۷ پروژه عمرانی عام المنفعه همچون مسجد، غسالخانه و کتابخانه در استان شده است.

طاهری با بیان اینکه تعهد جمع آوری زکات در سال ۹۸ نیز بیش از ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است، عنوان کرد: با توجه به افزایش نزولات جوی در سال جاری و ظرفیت استان در بخش کشاورزی رشدی۶۲ درصدی در امر پرداخت زکات نسبت به عملکرد سال ۹۷ پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد استان کرمانشاه  بیان کرد: حدود ۷ میلیارد تومان از زکات پیش بینی شده برای سال ۹۸ سهم زکات فطره خواهد بود.

انتهای  پیام/ز

تعهد جمع آوری زکات در سال ۹۸ نیز بیش از ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.