رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶ هزار و ۶۱۰ هکتار از مراتع شهرستان‌های کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان و ایرانشهر تا کنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

۲۶ هزارهکتار ازمراتع سیستان وبلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته‌های ملخ از آن سوی مرز و استان‌های دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از ۱۳ اسفند ماه سال گذشته در این استان آغاز شد.

وی افزود: ۱۰ هزار و ۵۸۰ هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ پوره و ۱۶ هزار و ۳۰ هکتار به ملخ بالدار اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم اینک مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۱۱ هزار و ۳۱۰ هکتار از مراتع کنارک، پنج هزار و ۵۳۰ هکتار مراتع چابهار، چهار هزار و ۱۲۰ هکتار مراتع ایرانشهر، ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار مراتع دلگان، هزار و ۸۵۰ هکتار مراتع قصرقند و هزار و ۳۰ هکتار مراتع نیکشهر انجام شده است.

وی با تاکید بر لزوم مبارزه سریع و بموقع با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان گفت: دامنه مبارزه با این آفت هم اینک به ۶ شهرستان این استان رسیده است.

زورقی افزود: بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) حمله ملخ به این استان همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ع

مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۱۱ هزار و ۳۱۰ هکتار از مراتع کنارک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار