رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹ هزار و ۲۶۰ هکتار از مراتع شهرستان‌های کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان و ایرانشهر تا کنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

۱۹.۲ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،غلام حیدر زورقی  اظهار داشت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته‌های ملخ از استان‌های دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از ۱۳ اسفند پارسال در این استان آغاز شد.

وی افزود: هشت هزار و ۶۹۰ هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ بالغ و ۹ هزار و ۵۷۰ هکتار به پوره (بچه ملخ) اختصاص داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اینک مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۳۱۰ هکتار از مراتع نیکشهر، هزار و ۵۰۰ هکتار مراتع قصرقند، چهار هزار و ۵۳۰ هکتار مراتع چابهار، ۹ هزار و ۴۱۰ هکتار مراتع کنارک، هزار و ۴۰۰ هکتار مراتع دلگان، هزار و ۱۲۰ هکتار مراتع ایرانشهر انجام شده است.

وی با تاکید بر لزوم اختصاص سریع اعتبارات به مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان گفت: دامنه مبارزه با این آفت هم اینک به ۶ شهرستان این استان رسیده این درحالیست که اعتبار ملی برای مبارزه با این آفت خطرناک تخصیص نیافته است.

زورقی با بیان اینکه ملخ‌های صحرایی هنوز به مزارع کشاورزی سیستان و بلوچستان نرسیده اند تاکید کرد: از آنجایی که بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مرحله بعدی حمله ملخ به این استان در راه است دیده بانی و مبارزه با ملخ صحرایی با جدیت همچنان ادامه دارد.

وی افزود: دسته‌های پر تراکم این ملخ‌ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف‌های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می‌برند.

انتهای پیام/گ

سمپاشی مراتع سیستان و بلوچستان از ملخ

برچسب ها: ملخ ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار