مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: استان پس از ۱۸ سال خشکسالی امسال با بارش‌های خوب وارد‌ ترسالی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد رضا نیک پور مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در پی بارش‌های اخیر حجم آب جا به جا شده یا همان دبی آب در شماری از قنات‌های خراسان رضوی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: بارندگی‌های اخیر موجب تخریب ۲۴۹ قنات شد اما در عین حال موجب افزایش آبدهی در شماری از قنات‌های استان شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در ۲۰۰ رشته قنات از قنات‌های شهرستان گناباد دبی آب ۱.۵ لیتر در ثانیه افزایش یافت و در شهرستان سبزوار نیز همین مقدار به دبی آب شماری از قنات‌ها افزوده شده است.

نیک پورافزود: با توجه به ادامه بارندگی‌ها و زمان بر بودن بررسی دقیق تمام قنات‌های خراسان رضوی ارائه آمار دقیق از افزایش دبی آب در قنات‌ها طی هفته‌های آینده انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ۶ هزار و ۸۰۰ رشته قنات با طول ۱۳ هزار کیلومتر در خراسان رضوی وجود دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این آمار معادل ۱۶.۵ درصد تمام قنات‌های موجود در ایران می‌باشد و در مجموع حجم آب قابل استحصال از قنات‌های این استان ۱.۲ میلیارد مترمکعب است.

نیک پورافزود: خراسان رضوی از جمله استان‌های کشور بود که تحت تاثیر شدید خشکسالی و پیامد‌های ناشی از آن قرار داشت، اما بارندگی‌های اخیر وضعیت خوبی را نوید داد.

وی تصریح کرد: پس از ۱۸ سال خشکسالی امسال با بارش‌های خوب وارد‌ ترسالی شده ایم و دیگر مشکل آب در بخش‌های مختلف را نخواهیم داشت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بارندگی‌های امسال خراسان رضوی به آن اندازه خوب و مناسب بوده است که برداشت انواع محصولات باغی و زراعی ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

نیک پورافزود: تولید محصولات زراعی با میزان بارندگی رابطه مستقیم دارد و به همین دلیل در محصولات دیم و آبی وضعیت بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام//ف. س

افزایش ۳۰ درصدی برداشت محصولات باغی و زراعی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.