معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال در مناطق عشایری تولید علوفه نسبت به پارسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن افزایش یافته است و در تامین منابع آب و علوفه مشکلی وجود ندارد.

امسال در تامین منابع آب و علوفه در مناطق عشایری مشکلی وجود نداردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی بند خاکی منطقه عشایری ذوالفرخ روداب گفت: سازه های آبی با هدف تامین آب شرب دام ، مردم و فعالیت های کشاورزی است و از دیگر اهداف بند ها محل استقرار پایین دست را از خطرات حفظ کنیم و آب ذخیره شده مدیریت شود.

 

وی ادامه داد: بارندگی های امسال شرایط مستعدی را برای ایجاد بند ها فراهم کرده و این اقدامات در ثبات جمعیت،رشد و ارتقای مناطق عشایری موثر بوده است.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بارندگی های امسال  کمبود آب و علوفه مناطق عشایری را رفع کرده است. سطح مناطق عشایری پر از علوفه است و این علوفه برای چرای پاییز نیز  ذخیره می شود.

 

قندالی ادامه داد: با وجود اینکه ۲۴ هزار راس دام عشایری در سیلاب اخیر تلف شد اما خوشبختانه تلفات جانی نداشته ایم. با مصوبات هیات دولت مقرر شد که برای هر راس دام تلف شده، ۵۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات چهار درصد پرداخت شود.

 

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: برای استقرار عشایر نیز مصوبه ای به هیات دولت پیشنهاد شد که در صورت تصویب برای هر استقرارگاه و پناهگاه عشایر پنج میلیون تومان کمک بلاعوض و پنج میلیون تومان نیز تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت شود.

 

قندالی ادامه داد: با اذن مقام معظم رهبری ، کمک مجلس شورای اسلامی و دولت از محل صندوق توسعه ملی ۳۰ میلیون یورو نیز برای تامین آب و طرح های بند خاکی اختصاص یافته است.

 

انتهای پیام//م.م

 

 

افتتاح یک بند خاکی در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار