نماینده نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: تعلیم و تربیت پایه و اساس همه کارها و مشکلات معیشتی مردم نقطه اولی به نام تعلیم و تربیت دارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباسعلی پوربافرانی نماینده نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت:تعلیم و تربیت پایه و اساس هرکاری است و اگر کشور اقتصاد و گوشه گوشه معیشت مردم با مشکل مواجه است، سر فصل این اشتباه، نقطه اولی به نام تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به نقش معلمین در اجتماع گفت:حسن خلق و فروتنی دو ویژگی مهم معلم است چراکه دانش آموز در برخورد اول حسن خلق را می‌آموزد و فروتنی در معلمان از انجا آشکار می‌شود که اگر معلمی جواب سوالی را نمیداند، صادقانه به این مسئله اعتراف کند و این موضوع نه تنها در دربعد تعلیم و تربیت، که درهمه ابعاد جامعه صدق میکند و مدرسه به عنوان خانه دومی که دانش آموز بیشتر وقت خودرا در آن سپری میکند، می‌تواند به عنوان یکی از کانون‌های مهم، مورد توجه باشد.

به گفته نماینده نایین و خوروبیابانک، آموزش و پرورش صحیح می‌تواند جلوی فضای مجازی بایستد و جامعه را به سمت و سوی اسلامی ببرد یعنی همان جایی که ما می‌توانیم ادعا کنیم شیعه اثنا عشری بوده و اگر معلم، عالم به مقتضیات زمان باشد، حتما دانش آموز عالم‌تر خواهد بود.

عضو فراکسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان به مسائل و مشکلات فرهنگیان اشاره و گفت: امروز در جامعه فرهنگیان مسائل و مشکلات متعددی را شاهد هستیم که از جمله آن میتوان به ارتقاء مدرک تحصیلی و پرداخت مطالبات آن‌ها توجه به وضعیت رفاهی معلمان و ایجاد کلینیک فرهنگیان از جمله مواردی است که درصدد تحقق آن‌ها پیگیری‌های لازم انجام شده است.

مراسم بزرگداشت مقام معلم در سالن امام خمینی (ره) با حضور مسئولین، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم برگزار و از یازده مدیر و معلم نمونه استانی و منطقه‌ای تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/م

 

حسن خلق و فروتنی دو ویژگی مهم معلم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار