شرکت بلو اوریجین اعلام کرده است نمونه جدید و پیشرفته‌ای از کپسول فضایی ساخت خود به نام نیو شپرد ۲ را روانه فضا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جف بزوس مالک شرکت بلو اوریجین اعلام کرده است ، دومین پرواز کپسول فضایی این شرکت به نام نیوشپرد درپنج شنبه ۲ ماه می‌سال جاری میلادی برابر با ساعت ۶ بعدازظهر به وقت تهران انجام خواهد شد.
 
علت نام گذاری این کپسول به افتخار آلن شپرد فضانورد آمریکایی است که اولین پرواز زیرمداری را سال ۱۹۶۱ میلادی انجام داده است.
 
 
کارشناسان شرکت بلواوریجین اعلام کرده اند این یازدهمین پرتاب کپسول فضایی نیوشپرد و دومین در سال جاری میلادی خواهد بود، سکوی پرتابی مورد استفاده کپسول فضایی نیوشپرد در غرب تگزاس قرار دارد.
 
کپسول فضایی نیوشپرد ۲ شرکت بلواوریجین نیز مانند رقیب سنتی خود شرکت اسپیس ایکس قابل استفاده دوباره است و در این پرتاب ۳۸ محموله تحقیقاتی میکروگرانیتی را به فضای زیر مداری suborbital برده و به زمین باز می‌گرداند.
 
ناسا در همکاری با شرکت بلواوریجین در نظر دارد در این پرواز ۹ آزمایش مختلف انجام دهد. از جمله تجهیزاتی که همراه نیوشپرد برای مطالعه های عملی به فضا برده می شود می تواند نسل جدید چاپگر های سه بعدی را نام برد که ناسا در نظر دارد در آینده با استفاده از آنها به ساخت پایگاه در کره ماه بپردازد، از جمله دیگر تجهیزات آزمایشی نوعی دستگاه سانتریفوژ برای مطالعه های علمی و  بررسی گرد و غبار کره ماه در آینده است.
 
موشک جدید شپرد ۲ به صورت عمودی از زمین فاصله گرفته و دوباره به زمین باز می‌گردد و این کار را با استفاده از توان موتور‌های قدرتمند خود انجام می‌دهد. مراحل اولیه پرتاب این کپسول مانند نمونه‌های مشابه آن در شرکت اسپیس ایکس ۲ موشک فالکون ۹ و فالکون هوی است و در زمان بازگشت به زمین با استفاده از چتر نجات سرعت آن کاهش یافته تا به آرامی بر سطح زمین فرود آید. بوسترهای موشک به زمین باز می گردند و کپسول فضایی نیز با استفاه از چترنجات با فاصله زمانی مشخص از بوستر ها بر سطح زمین فرود می آید.
 

جدیدترین ماموریت کپسول فضایی نیوشپرد ۲، ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد و در آن به ارتفاع ۱۰۷ کیلومتری از سطح زمین خواهد رسید.
 
این آخرین آزمایش و مطالعه‌های پژوهشگران ناسا برای بررسی عملکرد کپسول فضایی نیوشپرد خواهد بود؛ مقام‌های بلواوریجین اعلام کرده اند اولین پرواز اصلی و سرنشین دار نیوشپرد به مدار کره زمین درسال میلادی جاری انجام خواهد شد و به احتمال زیاد مهندسان و تیم اجرایی بلواوریجین اولین سرنشینان کپسول فضایی خواهند بود که برای بازه زمانی چند دقیقه‌ای بی وزنی را تجربه خواهند کرد.
 

هدف اصلی از ساخت این کپسول فضایی ارسال توریست به مدار کره زمین است.
 
 
مقام‌های شرکت بلواوریجین اعلام کرده اند طرح‌های فضایی دیگری، چون New Glenn و New Armstrong را نیز دردست ساخت دارند که هر ۲ نام فضانورد‌های برتر ناسا در تاریخ فضانوردی است.
 
منبع:Space
 
انتهای پیام/

پرتاب کپسول فضایی نیو شپرد با ظاهری متفاوت به فضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار