رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از شناسایی ودستگیری اعضای یک باند ۴ نفره سارقانی که از یک منزل ۷ میلیارد ریال اموال سرقت کرده بودند خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ "سعید سلیمیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از منزل او در شرق شهر اصفهان، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق به شناسایی و دستگیری ۴ سارق دراین رابطه شدند.

سرهنگ سلیمیان با اشاره به اینکه این افراد از یک منزل در شرق اصفهان سرقت کرده بودند بیان داشت: اموال مسروقه شامل ۵ میلیارد ریال طلا و یک دستگاه سواری ام وی ام به ارزش ۲ میلیارد ریال بود که پس از طی مراحل قانونی به مالک بازگردانده خواهند شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی به همشهریان توصیه کرد: از نگهداری طلا و وجوه نقد بیش ازحد در منزل خود خودداری کنید و آن‌ها را به صندوق امانات بانک بسپارید و منازل خود را به سیستم‌های پیشگیری از سرقت مجهز کنید.


انتهای پیام/م

 

دستگیری اعضای یک باند ۴ نفره سرقت منازل

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حفاظ و قفل ضد دیلم
۱۶:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
اصولا غیر ممکن کردن ورود سارقین به داخل مشاعات در مجتمعهای آپارتمانی یا حیاط منازل ویلایی را فراموش کنید چون هزار راه برای ورود به داخل مشاعات مجتمعها و حیاط خانه های ویلایی هست، پس تمرکز باید روی غیر ممکن کردن ورود سارقین به داخل واحد مسکونی قرار بگیره که حتی اگر سارقین تونستن تا پشت درب و پنجره هم برسن ولی باز هم نتونن وارد خونه بشن.

پس یادتون باشه که سرقت از منازل به سه روش ممکنه

اول اینکه سارقین با استفاده از روشهایی مثل توپی زنی، دیلم زنی، شاه کلید و هک قفلهای نصب شده روی حفاظ یا درب آپارتمان وارد میشوند، حتی دربهایی که به ضد سرقت معروف هستند که در این روش، تنها کافیه قفل ضد دیلم گاردمن روی در نصب بشه که دیگه هیچ سارقی با هیچ روشی امکان ورود از طریق درب را نداشته باشه

دوم اینکه سارقین از بالکن، پنجره ها، پاسیو یا نورگیر وارد شوند که در این حالت نیز اگر حفاظ ضد دیلم که غیر قابل تخریب با دیلم و جک اندازی باشه نصب شده باشه، دیگه سارقین از این نقاط هم امکان ورود نخواهند داشت

میمونه روش سوم که تقریبا راهی برای پیشگیریش وجود نداره و فقط باید به کمک رسانی فوری فکر کرد، یعنی وقتی سارقین به هر صورت روشی را اتخاذ میکنند که صاحبخانه خودش درب را براشون باز کنه. حالا این روش میتونه به عنوان مامور آب و برق باشه یا پیک یا حتی تحت عنوان همسایه و سرایدار و هزار و یک راه دیگه مثل همین راهی که این سارقین که الان میتونستن دیگه قاتلین باشند استفاده کردن.

در چنین حالتی باید در منزل گاوصندوقی داشت که غیر قابل جابجایی باشه، یعنی از داخل و پشت به دیوار و زمین محکم شده باشه و نکته طلایی در این گاوصندوق، مجهز بودن به قفل ضد زورگیری است که وقتی سارقین صاحبخانه را مجبور کردند درب گاوصندوق را باز کنه پلیس بتونه فورا به کمکشون بره.

اگر این سه روش در منازل رعایت بشه، دیگه هیچ سارقی امکان ورود به منازل یا در صورت ورود به یکی از روشهایی که گفتیم، امکان سرقت یا قتل را نداره
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۸:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام. شما آدرسی سراغ داری در تهران که قفل و حفاظ ضد دیلم مطمئن بفروشند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
مردم تو خونه خودشون امنیت ندارند.
چون با دزدها درست برخورد نمیشه.