رییس قوه قضاییه گفت : رونق علم با رونق تولید ارتباط تنگاتنگی دارد و در صورتی که بین دانشگاه و عرصه‌های مختلف اجتماعی ارتباط مناسبی برقرار شود نتایج خوبی به دست می‌آید.

دانشگاه‌ها در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی دارندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رییس قوه قضاییه عصر امروز در جمع نخبگان، استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: کار‌های دانش بنیان می‌تواند از صادرات مواد خام جلوگیری کند و ارزش افزوده ایجاد کند.
وی با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار دانشجو در سیستان و بلوچستان افزود: این تعداد دانشجو در استان یکی از افتخارات نظام اسلامی و قابلیتی برای توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی است.

رییس دستگاه قضا گفت: این استان می‌تواند در پرتو علم و فناوری و فعالیت‌های دانش بنیان به توسعه همه جانبه به ویژه در زمینه استفاده از انرژی‌های پاک (باد و خورشید) و گردشگری و صنایع دستی دست یابد.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی همچنین گفت: ما باید با استفاده از نیروی‌های جوان، فرهیخته، مومن و متعهد به انقلاب تهدید‌های دشمنان نظام را به فرصت تبدیل کنیم و مشکلات جامعه را رفع کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه شعار «ما می‌توانیم» شعار اصلی گام دوم انقلاب است، گفت: دانشجویان مومن و انقلابی با الگوگیری از شهیدان طلبه و دانشجو حاضرند شب و روز کار کنند تا عزت این انقلاب حفظ شود.

رییس دستگاه قضا درباره سیاسی بودن دانشگاه‌ها گفت: یک دانشگاه سیاسی باید جامعه را بشناسد و نیازش را درک کند و برای رفع نیاز آن تلاش کند

استاندار سیستان و بلوچستان در این دیدار گفت: این استان با ۱۲۰ حوزه علمیه، پارک علم و فناوری، ۱۰۰ هزار دانشجو و ۲ هزار عضو هیات علمی رتبه ۷ را از لحاظ علمی و فرهنگی در کشور دارد.

موهبتی با اشاره به رشد و شکوفایی نخبگان در استان، افزود: تلاش بر این است تا در زمینه‌های مختلف بستر برای فعالیت نخبگان فراهم شود.
رضایی رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان هم گفت: تحقیق و پژوهش یکی از مهمترین مبانی ارتقا و پویایی هر جامعه‌ای است.

 انتهای پیام / ا 

دیدار رییس قوه قضاییه با نخبگان و اساتید دانشگاه سیستان و بلو چستان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار