رئیس قوه قضاییه گفت:برای پیشگیری از هر گونه لغزش و آسیبی در حوزه‌های مختلف باید به موضوع تربیت توجه ویژه‌ای شود.

برای پیشگیری از لغزش‌ها باید به موضوع تربیت توجه ویژه‌ای شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز در دیدار با جمعی از علما و روحانیون شیعه و سنی که در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: برای بنده توفیقی است که در اولین روز‌های مسئولیتم در قوه قضائیه به استان سیستان و بلوچستان سفر کردم.

وی افزود: همچنین بسیار خرسندم که در این سفر فرصتی پیش آمد تا در جمع علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان حضور پیدا کنم و از مطالب قابل توجه و مفید آن‌ها استفاده کنم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت علم و علم آموزی در دین اسلام ادامه داد: فقه و آموزه‌های دینی می‌تواند باورها، اخلاق و احکام را در بین افراد شکل دهد از همین رو در آموزه‌های دینی آنچه برای یک عالم اهمیت دارد علم و علم افزایی است.

وی گفت: در شرایط کنونی باید بیش از پیش برای تبلیغ دین و آموزه‌های دینی تلاش کرد، زیرا رسانه‌های بیگانه برای القای بی دینی و دوری جوانان ما از فرهنگ غنی اسلامی بسیار تلاش می‌کنند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر لزوم ترویج تربیت اسلامی در جامعه بیان داشت: برای پیشگیری از هر گونه لغزش و آسیبی در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید به موضوع تربیت توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به اینکه بیشرین آمار زندانیان مربوط به حوزه مواد مخدر است، افزود: علما باید مخاطرات این بلای خانمان سوز را به مردم منتقل کنند تا انگیزه و اندیشه جرم در جامعه از بین برود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ قاضی در دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر سیستان و بلوچستان از برادران اهل سنت هستند. بیان داشت: قطعاً در دستگاه قضائی از حضور علمای اسلام اعم از شیعه و سنی استفاده می‌شود.

وی بااشاره به اینکه جذب نیرو‌های بومی اولویت و سیاست قوه قضائیه است، تصریح کرد: امیدواریم علمای شیعه و سنی با همکاری در شورا‌های حل اختلاف نگذارند اختلافات ریشه دار شود.

آیت الله رئیسی بیان داشت: دلیل دشمنی دشمنان با ملت ایران پایداری آن‌ها در زمینه دین است، زیرا در طول ۴۰ سال عمر با برکت نظمن جمهوری اسلامی مردم همواره به دین خود پایبند بوده‌اند و این خشم موضوع موجب خشم دشمنان شده است.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام به دور از هرگونه تحجر پاسخگوی همه سوالات امروزی است، تصریح کرد: امروز باید در جامعه برای تبلیغ دین و آموخته‌های دینی تلاش کرد، چون فضای رسانه‌ای برای انحراف جوانان ما تلاش می‌کند.

انتهای پیام / ا 

دیدار رییس قوه قضایه با جمعی از علمای سیستان و بلو چستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.