مدیر عامل منطقه آزاد اروند گفت: از مرز شلمچه سالانه حدود یک میلیارد دلار صادرات صورت می‌گیرد و حدودا ۲۲۰ میلیون دلار نیز سالانه تولیدات داخلی منطقه آزاد اروند را داریم.

سالانه حدود یک میلیارد دلار صادرات از مرز شلمچه صورت می‌گیردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،اسماعیل زمانی مدیر عامل منطقه آزاد اروند ظهر امروز در همایش بزرگ روز جهانی کارگر که در سالن سینما مهر آبادان برگزار شد اظهار کرد: در مناطق آزاد جهت حمایت از تولید و سرمایه گذاری قرار شد قانون ویژه‌ای تدوین شود و قانون گذاران با عنایت به این موضوع قانون کار مناطق آزاد را به صورت ویژه مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: اصلاحاتی که در طول زمان به وجود آمده نیاز دارد که با همکاری کمیسیون‌های مختلف و جمع بندی تجربیات اصلاحاتی که مناسب باشد که حق و حقوق و کارگران هم دیده شود اجرایی می‌شود.

زمانی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند منطقه‌ای است برای توسعه اقتصادی بر مبنای صادرات، در این منطقه بیش از سایر مناطق آزاد کشور صادرات تولیدات داخلی و تولیدات ملی را داریم بیان کرد: از مرز شلمچه سالانه حدود یک میلیارد دلار صادارت صورت می‌گیرد و حدودا ۲۲۰ میلیون دلار نیز سالانه تولیدات داخلی منطقه آزاد اروند را داریم.

وی گفت: این رقم بسیار بالاست که در حال توسعه است و امیدواریم امسال بتوانیماقدامات خوبی برای افزایش تولید در سال حمایت از تولید داخلی داشته باشیم.

مدیر عامل منطقه آزاد اروند عنوان کرد: باید در منطقه آزاد اروند نسبت به افزایش تولید و بالا بردن سطح صادرات کشور تلاش بیشتری شود.

وی با بیان اینکه فاز ۲ پالایشگاه آبادان در حال ساخت است گفت: برخی پیمانکاران در این فاز کار خود را به پایان رسانده اند و کارگران آن‌ها نیز فاقد اشتغال شدند که با شروع شدن کار‌های جدید در این فاز جذب می‌شوند.

زمانی با اشاره به اینکه امینت شغلی کارگران را باید قانون تعیین کند، افزود: ما نیز از قانون حمایت می‌کنیم و امیدواریم با تجربه اندوزی‌های جدید مشکلات قانونی قوانین کار در مناطق آزاد رفع کنیم و راه بهتری را داشته باشیم.

صادرات از مناطق آزاد در فروردین ماه به بیش از ۲۴ میلیارد رسید

سید علی موسوی معاون کسب و کار و توسعه منطقه آزاد اروند نیز در این همایش اظهار کرد: در سال گذشته ۲۲۰ میلیون دلار صادرات کالای تولیدی از منطقه آزاد اروند را داشتیم که نسبت به سال ۹۶ حدود ۲۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: در فروردین ماه سال جاری به رغم مشکلات ناشی از بروز سیل در کشور، میزان سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶، که رقمی معادل ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

در این‌همایش بزرگ به مناسبت ۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر از ۶۰ کارگر نمونه و فعال تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام / ا 

برچسب ها: حمل و نقل ، مرزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.