گردشگری می تواند استان کرمانشاه را متحول کندرییس جمهور گفت: شرایط ایجاد شده بوسیله دشمنان در سال ۹۷ و در ادامه در سال ۹۸ بسیار سخت است و دشمن ما را وارد جنگ بزرگ اقتصادی و روانی کرده است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه گفت: بزرگترین طرح توسعه منابع آب و خاک در شرایطی که دشمنان می‌خواهند القا کنند که کشور به بن بست رسیده افتتاح می‌شود.

وی گفت: آنچه که دشمنان نسبت به کشور ایران تصور دارند، واهی است و امروز شاهد وحدت اتحاد و همدلی در سراسر کشور هستیم.

روحانی گفت: از آبان سال ۹۶ که با زلزله بسیار شدیدی مواجه شدیم، مردم آسیب زیادی دیدند، خانه‌ها تخریب شد و شرایط سختی بود، اما امروز از همه دست اندرکاران ستاد بحران وزیر کشور و استاندار پرتلاش استان کرمانشاه تشکر می‌کنم که در بازسازی مناطق زلزله زده کار بسیار بزرگی انجام دادند.

گردشگری می‌تواند اشتغال به همراه داشته باشد

وی با توجه به آب و هوا و اقلیم خوب استان کرمانشاه گفت: گردشگری میتواند استان کرمانشاه را متحول و اشتغال به همراه داشته باشد.

روحانی افزود: اکنون در شرایط یک فشار بین المللی هستیم و شرایطی که دشمنان در سال ۹۷ و ۹۸ به وجود آوردند شرایط سختی است و آن‌ها همه توان خود را علیه ملت ایران به کار گرفته است.

وی افزود:دشمن مارا وارد یک جنگ اقتصادی و روانی کرده است همه بدانند که دولت منتخب ملت ایران و مسئولین جمهوری اسلامی ایران آغاز گر درگیری اقتصادی نبودند همان طور که آغاز گر جنگ تحمیلی نبودیم.

وی بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس ملت ما اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران را به دست دشمن بیافتد و از آن سختی و مشکلات عبور کردیم و در نهایت در سایه اتحاد پیروز شدیم و دشمنان شکست خوردند.

رییس جمهور ادامه داد: ملت ما باید در برابر سخن ناروا، غیرمنطقی و یاوه‌گویی دشمنان بایستد و ما باید تلاش و اتحادمان را در شرایط فعلی باید بیشتر از قبل کنیم.

 

روحانی بیان کرد: ۳۰۰ هزار شغل در سایه فضای مجازی ایجاد شده است و امسال نیز در تولید گندم شاهد خود کفایی خواهیم بود که این اتفاق برای چهارمین سال پیاپی است روی می‌دهد که نشان از همت والای کشاورزان دارد.

باید جلوی هدررفت ارز را بگیریم

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۳ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشتیم، گفت: اگر همه در کنار هم قرار بگیریم و از همه توانمان استفاده کنیم می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم.

رئیس جمهور گفت: اگر صادرات غیرنفتی افزایش یابد حتی اگر دشمن تحریم نفتی را افزایش دهد و بخشی از درآمد نفتی ما کاهش یابد ما می‌توانیم این موضوع را جبران کنیم، اما باید جلوی هدررفت ارز را هم بگیریم.

روحانی صادرات، تولید و اشتغال را از مهمترین وظایف دولت عنوان کرد و گفت: ۳۰۰ هزار اشتغال در زیر سایه فضای مجازی ایجاد شده و افزیش رقم اشتغال خالص با تولید و کار می‌تواند افزایش یابد.

وی تصریح کرد: اینکه در سال ۹۷ توانستیم بزرگترین پالایشگاه بنزین خاورمیانه را افتتاح کنیم و در بنزین و گازوئیل خودکفا شدیم و در یک روز در پارس جنوبی ۶ فاز را افتتاح کردیم یعنی ملت در مسیر تولید است و شکست نخورده است.

شرایط ما یک شرایط عادی نیست

وی با تصریح اینکه امروز باید باور کنیم شرایط ما یک شرایط عادی نیست، گفت: در دولت یازدهم تلاش بسیاری برای برداشتن سدهای پیش پای توسعه کشور کردیم، برخی‌ها فکر می‌کنند جنگ سخت و مذاکره راحت است، اما این گونه نیست مذاکره هم کار سختی است.

رئیس جمهور بیان داشت: ما در برابر ۶ قدرت جهانی تنها بودیم، اما پیروز شدیم و دشمنان سرسخت ما هم اذعان می‌کنند که کلاه سرشان رفته است.

روحانی تصریح کرد: قرارداد برجام در ۲۶ دی ۹۴ امضا شده و در این توافق ما نقض توافق نکرده‌ایم و آژانس اعلام می‌کند که ایران پای تمام تعهداتش ایستاده و مردم باید بدانند آمریکایی‌ها تمام تعهداتشان را زیر پا گذاشته‌اند و نه تنها ایران بلکه برای تمام دنیا مشکل ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: اروپایی‌ها هم به بسیاری از تعهداتشان تنها عمل نکردند، تمام این ۶ کشور و آمریکا در رأس آنها، به تعهداتشان عمل نکرده‌اند و حالا آمده‌اند توطئه‌ای علیه ایران طراحی کرده‌اند که ما در مسائل دفاعی و فناوری پیشرفته در چارچوبی که آن‌ها می‌گویند حرکت کنیم.

۲۹ هزار واحد احداثی و ۶۶ هزار واحد تعمیراتی زلزله‌زده به بهره برداری رسید

هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به بازسازی مناطق زلزله‌زده استان اظهار داشت: ۲۹ هزار واحد احداثی و ۶۶ هزار واحد تعمیراتی زلزله‌زده به بهره برداری رسیده است.

استاندار کرمانشاه گفت:شاخص‌های متوسط درآمد سرانه در سال ۹۱ متوسط درآمد سرانه استان ۶ میلیون تومان بوده و این رقم در سال ۹۷ به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ رسیده است که رشد بسیار خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه ۳.۵ میلیون مترمربع در کمتر از ۱۵ ماه ساخته شده است و یک رکورد بی‌سابقه است، افزود: کل اعتبارات پرداخت شده در حوزه مسکن زلزله‌زدگان ۴،۳۷۵ میلیارد تومان بوده است و در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بار مالی برای دولت به همراه داشته است.

استاندار کرمانشاه گفت: کل واحد‌های تخریبی ۶۴۰۰ واحد پروانه تخریب شده بود، اما امروز ۸۹۶۰ پروانه صادر شده که اضافه بر واحد‌های پروانه‌دار بوده است.

وی تصریح کرد: کل اعتبارات استان در سال ۹۶ بالغ بر ۱۰۵۱ بوده و در سال گذشته این رقم به ۱، ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که ۷۳۶ میلیارد تومان در سال ۹۶ و ۹۳۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ تخصیص یافته است.

بازوند کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری در سال گذشته را یکی از موفقیت‌های استان برشمرد و ادامه داد: در سال رونق تولید با حمایت از تولید ثروت امیدواریم نسبت به کاهش بیشتر بیکاری اقدام کنیم.

به گفته وی، در بحث شاخص‌های متوسط درآمد سرانه در سال ۹۱ متوسط درآمد سرانه استان ۶ میلیون تومان بوده و این رقم در سال ۹۷ به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ رسیده است که رشد بسیار خوبی داشته است.

بازوند افزود: در بحث اشتغال روستایی با احتساب اشتغال مناطق زلزله‌زده ۱،۳۳۷ میلیارد تومان سهمیه ابلاغ شد که ۱،۰۰۳ میلیارد تومان تخصیص یافته که ۸۳ درصد آن پرداخت شده است و در رتبه اول قرار داریم.

وی بیان داشت: در بحث ساماندهی و تجهیز و پایش نوار مرزی هم اکنون لازم است عنایت لازم را داشته باشید.

استاندار کرمانشاه با اشاره به پروژه قطار شهری بیان کرد: انتظار داریم اعتبار برآورد شده ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص یابد تا فاز اول آن‌را ظرف یک تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی خواستار تأمین اعتبار برای اجرای سامانه سردسیری شد و بازگشایی مرز خسروی را از مطالبات جدی مردم استان کرمانشاه از دولت عنوان کرد.

بازوند توجه ویژه به ایجاد شهرک صنعتی مشترک با عراق در قصرشیرین و مرزی شدن بازارچه‌های مرزی استان را مورد تاکید قرار داد.

وی تعیین تکلیف ۵۶ واحد تولیدی راکد در تملک بانک‌های استان را از ریاست جمهور طلب کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه به عنوان دهکده لجستیک غرب کشور تعیین شده که سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی را به همراه دارد، اما این امر نیازمند تأمین زیرساخت‌ها است.

بازوند همچنین خواستار تعیین تکلیف و توجه به پتروشیمی چهارم با استفاده از ظرفیت سازمان‌های توسعه گرا شد

در جلسه شورای اداری همزمان چندین طرح کشاورزی عمرانی از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

تصفیه خانه فاضلاب شهر پاوه با حضور وزیر نیرو و طرح‌های کشاورزی در سنقر و کلیایی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و ۴۱۲ واحد مسکن مهر در کنگاور با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
رییس محترم حمهور شغل آفرینی نمیخواهیم لطف کنید گوشت را به همان قیمت سابق یعنی سی هزار تومان برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
قرار‌بود‌گردشگری‌‌کل‌ایران‌رو‌متحول‌کنه‌نمیدونم‌چی‌شد‌الان‌که‌‌۵‌،‌شش‌ساله‌نمیدونیم‌گردشگرا‌از‌کجا‌میان‌از‌کجا‌می رن.
Germany
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
زلزله و سیل و حوادث دیگر جزو نهاد حوادث غیر مترقبه هست و بودجه و نیرو قدرتمند داره و باید سریع عمل کنه. شما بجای فرافکنی از سیل و حوادث به دنبال برنامه اقتصادی جامع باشید مردم اسیر این دلالان اقتصادی شدن؟؟؟؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
یعنی دولت نمیتواند جلوی چند تا دلالان خودرو و نظام اقتصادی رو بگیره!!!!!!!!!!!!!؟؟؟
Germany
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
وقتی شما جسارت این رو ندارید یعنی نمیخاید برا خودروها داخلی و خارجی قیمت واقعی تعیین کنید که بازار از روی آن اقدام بکن ویر آن محاکمه و قابل پیگیری خریدار باشه تمام گفته های دیگر مبنای عملکردی نخواهد داشت
Germany
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگر شما جلوی دلالان اقتصادی رو بگیرید و قیمت قطعی و واقعی برا ماشین خونه و خوراکی تعیین کنید دلالان نظام اقتصادی خاموش خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۴۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقای رئیس جمهور از خیلی از مشکلات امروز میشد جلوگیری کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
گرانی راگردن دشمن نیندازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
عمل نشون بدید وعده ندید ملت دیگه کشش نداره